Kakaobönans decemberblogg den 12 dec

Dagen före Lucia och snön vräker ner utanför fönstret. Jag är ju inte någon vintermänniska och gillar egentligen inte snö men ok, OM den får ligga kvar och inte slaska bort så visst är det väl fint. Det blir liksom tyst och mjukt och det lyser upp. Såklart tycker jag det också men såg att det ska regna på torsdag så vi får väl se hur länge den får ligga kvar… säger jag som egentligen är en mycket positiv person 🙂

Igår var det dags för årets pepparkakshus att dekoreras. Frågade mina ”små” barn om de ville göra pepparkakshus hemma även i år eller om de skulle göra det med sina respektive men det skulle göras hemma hos mamma! Jag sätter ihop huset och de dekorerar. Alltid lika mysigt ❤

Vi startade med att äta tacos tillsammans och båda barnens respektive var med också, extra mys på det. När vi hade ätit klart och det var dags för själva huset så åkte Hannas pojkvän vidare men Hanna, Dennis och Dennis flickvän var kvar. Dennis som brukar ha ett väldig sjå att fundera ut designen på ”sin” sida fick i år lite hjälp på traven. Resultatet blev så fint så. Sidan med granen är Hannas och den med den glassiga snögubben är Dennis och V.

IMG_1329.JPG

IMG_1328.JPG

Fint va?!

Jag är fortfarande tokförkyld. Snorig och hostig och kraxar. Är på jobbet nu men funderar på att gå hem tidigare idag och försöka kurera mig lite.

Hoppas ni klarat er från sjukor!

Puss, kram och Kärlek

 

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 26år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 24 och dottern är 22 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Kakaobönans decemberblogg den 12 dec

  1. Du får fråga chefen om det är ok att gå hem vid lunchtid 😊
    Dennis sida ser lite annorlunda ut i år, tur snögubben var där annars hade jag trott det var Hannas 😂

  2. Channal skriver:

    Vilket fint pepparkakshus! Våra små blev väldigt fascinerade av pepparkakshuset.

    Önskar dig och din familj ett Gott Nytt 2018!

    KRAMAR Anna

Lämna en kommentar