Kakaobönans julblogg den 15 december

Här sitter jag och nyser och hostar och kraxar, dricker te och äter halstabletter. Jodå, visst har även jag drabbats av elaka förkylningsbasilusker. Jobbar gör jag ändå eftersom jag inte har feber men det är lite segt. Extra segt när jag vet att det väntar både bolagsstämma och styrelsemöte ikväll så arbetsdagen blir lååååång. Har beställt räksmörgåsar till oss som vi ska mumsa på till mötet så det är nåt att se fram emot ändå.

Annars då? Är ni stressade inför julen? Det är nio dagar kvar till julafton idag. Själv är jag ovanligt cool faktiskt. Vi ska ju inte vara hemma hos oss på julafton utan åker iväg till svärföräldrarna över dagen och det gör kanske sitt till. Tycker jag blir mer och mer cool för varje år faktiskt. Gammal och förståndig kanske, eller inte…

Pysslar på hemma med det jag tycker är kul. Alla julklappar är nu inhandlade (utom en) och inslagna så i morgon går det iväg två paket med julklappar på posten. Ett till Hälsingland och ett till Småland.

Igår var ”barnen” hemma och gjorde årets pepparkakshus. Glömde fota så ni får se det sen. Hanna gör alltid sin sida (de turas om att dekorera fram resp baksidan) klassiskt fin och sonen kör alltid på ett tema och det är inte direkt juligt kan man väl säga. Återkommer som sagt med bild.

När de ändå var igång med kristyr så gjorde Hanna en repris på mina gamla bikinipepparkakor jag gjorde för några år sedan. Får se om det är pojkvännens pappa som ska överraskas eller vem det blir. Jag tycker de är roliga!

img_0108

img_0109

Puss, kram och Kärlek

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Kakaobönans julblogg den 15 december

  1. Millans Värld skriver:

    Krya på dig!
    Dom där bikinipepparkakorna var coola.

    Kram

Kommentera

