Kakaobönans julblogg den 11 december

God kväll såhär på kvällskvisten den tredje advent!

Idag har jag och Hanna varit iväg och fixat en massa julklappar. Är i stort sett klar. Har ett par saker kvar att fixa men vet vad så det ska liksom bara köpas också. Brukar försöka vara klar till Lucia. Dels är det skönt och dels har vi en del paket som ska skickas på posten då vi inte kommer fira jul med mina föräldrar eller syskon i år. Just det, måste kolla när jag måste skicka. Kanske ska få iväg dem i veckan så vet jag att julklapparna hinner fram i tid.

Nu ikväll har jag och mannen sett fyra avsnitt av Gåsmamman. Säsong två går på C-more just nu. En serie jag verkligen kan rekommendera!

Det har varit en ganska lugn helg här. Slagit in lite julklappar, haft fotvård, handlat och lagat god mat, tränat lite. Känner att det varit en avkopplande helg och jag är redo att ta tag i en ny vecka.

Puss, kram och Kärlek

img_0076

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Kakaobönans julblogg den 11 december

  1. Millans Värld skriver:

    Skönt att julklapparna i princip är färdiga.
    Jag har mina klara oxå så jag behöver inte ut på någon galen färd i byn.

    Ha en fin början på veckan!
    Kram

  2. Anncathrine skriver:

    Hej!

    Så fint i ditt fönster. Härligt med en lugn och mysig helg. Så roligt att du blev glad för vinsten, tycker det var roligt att det var du som vann. Är också klar med julklapparna, ett måste eftersom jag från och med i morgon jobbar varje dag ända till julafton.

    Ha det så bra
    Kramar Anncathrine

Kommentera

