En värmande brasa

Nu när vintern kom igen på ett förhoppningsvis tillfälligt besök är det skönt att kura inne och tända en värmande brasa.

Är så glad åt våra kakelugnar som vi har i huset och som går att elda i. Vi har två stycken. Idag visar jag bilder på den i vardagsrummet. Den andra står i tv-rummet och är en rund lite enklare modell.

IMG_6821

Under vinterhalvåret eldar vi massor i kakelugnarna, särskilt när det är kallt. Vi har massor av träd på tomten så ved har vi gratis. Mannen är duktig på att alltid se till så vedförrådet är välfyllt. Vi eldar alltså både för mysfaktor och som värmekälla.

IMG_6819

Sprickan på ”hyllan” har varit sen vi flyttade in i huset och vi har aldrig brytt oss om att fixa den.

IMG_6820

Tycker det är så fint med pärlhyacinter. Det ger en liten hint om att våren kommer så småningom.

Hoppas ni får en fin start på veckan!

Puss, kram och Kärlek

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till En värmande brasa

  1. Mysigt med kakelugn.
    Pärlhyacinter och tulpaner är ju så mycket vår.
    Kram Pia

  2. homehopedreams skriver:

    Åh vilka fina kakelugnar, och vad fint du dekorerat runt dem!

  3. Channal skriver:

    Den är så vacker! Fin pärlhyacinter också. Jag har alltid drömt om en kakelugn eller öppen spis. Rogivande o mysigt!

    Trevlig helg! Kram Anna

  4. ankan67 skriver:

    Så mysigt med kakelugn. Jag saknar det eller kamin hemma, det skulle jag verkligen vilja ha. Ha en fin början på veckan . Kram Annika

  5. Anncathrine skriver:

    Vilken fantastisk kakelugn! Sååå vacker! Så mysigt att det också går att elda i den, så är det ju inte med alla gamla kakelugnar.

    Hoppas allt går bra med ”nya” jobbet.

    Kramar Anncathrine

Kommentera

