Måndag

Idag är första måndagen efter första hela arbetsveckan sen julhelger och annat. Trodde jag skulle vara helt veck när fredagkvällen kom men det kändes rätt lugnt faktiskt. Kanske berodde på att jag inte slängde mig i soffan utan att jag hade annat att pyssla med.

Har haft en bra men kall helg. Har sagt det förut och säger det igen. Jag är inte gjord för kyla. Fryser och fryser. Det enda positiva jag kommit på är att man bränner fler kalorier när man fryser. Visst är det så?

Min helg började med spontanbesök av käraste kusin C och hennes P. De skulle ett ärende till Arlanda på lördag tur och retur, bor i Hälsingland. Min man och jag tyckte då att de kunde åka redan på fredagen och komma förbi oss en sväng när de ändå ”bara” var ca en och en halv timme bort från oss. Sagt och gjort.

Nu blev det ett kort besök då de landade hos oss vid niotiden i fredags kväll och åkte igen vid tvåtiden i lördags men så mysigt att äta (sen) middag och frukost ihop och hinna prata och umgås. Önskar så att de bodde lite närmare ❤

Annars har helgen bestått av kyliga promenader och soffhäng, ja, lite annat också såklart.

Fick denna ljuvliga tulpanbukett av kära kusin C

IMG_6698

Hoppas ni får en fin start på veckan!

Puss, kram och Kärlek

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Måndag

  1. ankan67 skriver:

    Vilken vacker tulpanbukett. Det är ju så fint med tulpaner och man får lite vårkänslor. Ha en fin dag. kram Annika

  2. homehopedreams skriver:

    Vilken fin bukett! Ja visst är kyla jobbigt! Jag ahr väl inte sååå kallt inne i stugan men bara man kikade ut så frös man ju 🙂 Trevlig måndag!

  3. Channal skriver:

    Min vecka gick jättefort! Underbart med alla tulpaner. Fin bukett du fick.

    KRAM Anna

  4. Anncathrine skriver:

    Vilken fin bukett! Mysigt med kusiner. Ha det så gott i den otäcka kylan, nu längtar vi varje minut till våren, eller hur?

    Kramar Anncathrine

  5. Vackra blommor 🙂
    Önskar dig en trevlig kväll
    Kram Pia

Kommentera

