Jersey Boys

IMG_6172

I söndags var jag och Hanna iväg till huvudstaden och kollade musikal. För er som hängt med ett tag eller som känner mig, ni vet ju att jag är en riktig musikalnörd. Av rang faktiskt.

Nu var det Jersey Boys som vi skulle se. En musikal jag inte visste så mycket om men eftersom jag tokgillar killarna i rollerna så var det nog det som avgjorde att vi bokade biljetter.

Musikalen ”Jersey Boys” berättar den dokumentära historien om, men uppför framför allt musiken av, 1960-talsbandet Four Seasons. Ett band vars öde också berättades i en film från fjolåret, i regi av Clint Eastwood.

Det är en berättelse om fyra unga musikers drömartade uppgång mot världsberömmelse, rikedom och miljoner sålda album. Men också om bandets sammanbrott i stridigheter, skilsmässor och pengabråk.

Musikalen är full av bandets hits från 60-talet. De olika karaktärerna berättar historien om hur bandet kom till och vad som hände under resans gång samtidigt som de sjöng låtarna. En del låtar passade in i handlingen och en del framfördes som om de var på turné eller i studion och spelade in. All musik är på engelska och alla repliker talas (inte sjungs som så ofta i musikaler).

Jag tycker det var en mycket bra musikal med massa medryckande musik och framför allt så sjunger ju killarna, David Lindgren, Robert Rydberg, Peter Johansson och Bruno Mitsogiannis så galet bra. Vilka röster och vilken stämsång. Bruno har en strupe av guld, det är ett som är säkert!

Den placerar sig inte på min topp 5 lista och kanske inte heller på topp 10 men där någonstans. Jag gick sjungande därifrån men massa sprätt i benen och ett leende på läpparna och det är ett bra betyg!

IMG_6182

Grabbarna in action (i applådtacket).

Innan musikalen var vi och åt lite lunch. Mysigt att få lite tid på tu man hand.

IMG_6171

Min fina ❤

IMG_6166

Vi brukar äta på Café Coppola i Gallerian och den här gången blev det foccacia med bla kyckling och soltorkadetomatercreme. Gott!

Hoppas ni får en fin fortsättning på veckan!

Puss, kram och Kärlek

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Jersey Boys

  1. Channal skriver:

    Så fina ni är och så mysigt att ni gör sådana här saker tillsammans. Imorgon ska Lotta och jag gå på nattbio. En ny japansk film som har Sverigepremiär. Ska bli kul.

    Tack för gulliga kommentarer. Blir alltid glad att se dig här.

    Puss o Kram Anna

Kommentera

