Progressiva linser?

Måndag och idag känns det verkligen att det är måndag hela dagen, seeeeegt. Tycker annars måndagar är rätt ok men idag är det som sagt segt.

Min helg har varit bra. Pysslat hemma, ätit på restaurang och chillat.

Vi har ju tvättat hela huset inför målningen vilket innebär att alla fönster ser förjäkliga ut. Vi har gamla öppningsbara fönster som går utåt och med spröjsar som inte går att ta bort. Insida, utsida och emellan behöver putsas på samtliga fönster i hela huset. Det är så tråkigt! Tar nåt i taget och passar samtidigt på att byta gardiner och piffa lite. Just den biten är ju kul förstås men själva fönsterputsningen gillar jag inte.

Vet inte om jag berättat om den gången vi tog in en fönsterputsare?! Hur som helst så gick jag in på offerta.se för att få tips om någon fönsterputsare i vårt område. Fick svar av Veteranpoolen. De hade en i vårt område och eftersom det kanske tar lite längre tid eftersom det är personer som gått i pension men som vill fortsätta jobba lite så var det bra pris så vi slog till. Jag var vid tillfället hemma och sjukskriven när ”fönsterputsaren” kommer. Skriver inom citationstecken då det var allt annan än en fönsterputsare som kom. En äldre man med hinkar och trasor. Ingen fönsterskrapa och ingen stege. Han började och gjorde några fönster och jag blev alldeles förtvivlad. Det såg inte bra ut alls. Så flammigt och fult. Nu tog jag ju hjälp för jag tyckte det var det som var svårt att få bra och så blir det sämre än om jag gjort det själv. Tillslut tog jag mod till mig och sa att jag inte var nöjd varpå han erbjöd sig att börja om. Han fortsatte en stund till men sen sa jag ifrån att jag inte ville han skulle fortsätta.

Det blev en lång parentes men efter det putsar jag alltid mina fönster själv. Nu kör jag med ljummet vatten, Yes diskmedel och lite spolglans och det blir superbra. Har dessutom Kärchers fönsterdammsugare. Den är bra men lite trixig där spröjsen sitter. Nog om detta.

Mannen och jag tog en sväng in till huvudstaden i lördags och gick på restaurang. Så gott och mysigt. Skönt ibland att bara få sätta sig och bli serverad. Är annars en hemmaråtta som gillar att laga och äta god mat hemma.

Nu till min rubrik. Har märkt att jag ser sämre och sämre vilket ju såklart har med åldern att göra. Har linser/glasögon för min närsynthet vilket jag haft sen jag gick i sexan. Nu när jag har linser behöver jag ibland även läsglasögon för att se om det är smått. Har jag mina vanliga glasögon på så tar jag bara av dem när jag ska läsa. Nu är jag sugen på att testa progressiva linser. Är det någon som har någon erfarenhet av det? Jag är nämligen inte någon glasögonbärare och ser inte det som något permanent alternativ.

Hiss eller diss på progressiva linser??

IMG_2717

Några av alla brillor jag haft genom åren. Måste ju ha glasögon även fast jag har linser.

Hoppas ni får en härlig vecka! Jag har en hel del roligheter inbokade så det känns som denna veckan kommer gå fort.

Puss, kram och Kärlek

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Progressiva linser?

  1. kakaobonan67 skriver:

    Jag vill bara förtydliga att jag inte kastar någon som helst skit på Veteranpoolen. De har säkert jättemånga duktiga medarbetare men mannen som var hos oss var inte fönsterputsare!

    • Gustav Jakobsson skriver:

      Hej Pia! Härlig blogg du har. 🙂 Mycket tråkigt att det inte blev bra när vi skulle hjälpa dig med fönsterputsning. Jag beklagar detta. Meddelade du vårt kontor om att du inte alls var nöjd? Skönt att du inte tappat förtroendet för oss som bolag, jag kan intyga att vi har massor av jätteduktiga medarbetare.
      Och jag tycker du ska köra på de röda brillorna istället för linser, hur snygga som helst! 🙂

      Gustav Jakobsson
      Marknadsansvarig på http://www.veteranpoolen.se

  2. Paulahelenas skriver:

    Progressiva linser vet jag inte…men jag har progressiva läsglasögon. Funkar bra 🙂

  3. Ekenäsliv skriver:

    Har ingen erfarenhet där tyvärr…
    Men fin i glasögon är du verkligen 🙂
    Tack för din omtanke. Idag vilar vi bara…
    Ha en fin helg!
    Kram Anna

  4. Anncathrine skriver:

    Hej Pia!

    Är supernöjd med mina progressiva linser som jag haft i många år. Jättejättenöjd faktiskt .
    Ha en riktigt skön helg
    Kram Anncathrine
    PS. Har en utmaning på bloggen, vore jättekul om du ville vara med.

  5. Channal skriver:

    Du är fin i glasögon. Progressiva linser, då har du två olika linser på vardera öga. Har en kollega som har det. Ögonen vänjer sig.

    Bra att säga ifrån om man inte är nöjd! Finns proffsiga fönsterputsare!

    Trevlig helg och Kram! Anna

Kommentera

