Nu är det fredag igen!!!!!

Men, hallå!!!

Kommer ni ihåg mig?

Tänkte kanske smyga igång bloggen lite smått igen och börjar lite försiktigt med fredagsinlägg så får vi se sen. Ser ju att ni är några (helt otroligt!) som fortfarande kikar in här lite då och då så då kan det ju vara trevligt om det finns nåt att läsa någon gång i alla fall 🙂

En hel sommar har passerat sen jag skrev sist och jag kommer kanske skriva lite om hur jag tillbringat min sommar. Just nu har jag inte någon sladd till telefonen med mig så jag kan inte få in några bilder. Tänkte att då kör jag väl min lilla lista igen, ok?!

Nu : Jobbar!
Tidigare : Tja, har inte hunnit just nåt annat än jobba idag…
Kläder : Blå jeans, blått linne, paislymönstrad blus i blått och blå chippieskor
Borde : Börja träna igen! Var på semester förra veckan och i måndags såg jag en sån ruta med massa bokstäver i och så ska man hitta ord, ni vet vad jag menar va?! Det första ord jag hittade var TRÄNA! Undrar vad mitt undermedvetna vill säga mig med det
Längtar till : I morgon då vi ska ha taklagsfest/kalas för sonen
Undrar : Om det kommer vara tillräckligt varmt för att sitta på den inglasade altanen i morgon eller om jag måste duka inne
Känner mig : Glad och harmonisk
Tycker att : Livet är rätt gott just nu
Gillar : Att vara brun (var en solsemester jag var iväg på förra veckan)
Gillar inte : Att huset är ostädat och att jag har massa tvätt att ta hand om och att det är det jag ska göra efter jobbet idag
Citat : ”Denna dagen ett liv.” (Astrid Lindgren)
Mannen ska på Grönan ikväll med jobbet så jag ska handla och städa och förbereda inför morgondagens kalas när jag kommer från jobbet idag.
Hoppas ni får en härlig fredag och en skön helg och tack för att ni fortfarande hänger med!
Puss, kram och Kärlek
Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Nu är det fredag igen!!!!!

  1. Se där!
    Hej.
    Så taket är äntligen klart nu? Jag vill se…
    Hoppas ni får en härlig fest imorgon. Ett litet paket är på väg till D kommer nog hem till honom på måndag. Hann glömma det igår…
    Kram

  2. Anncathrine skriver:

    Hej!

    Hoppas ni hade en riktigt mysig fest.
    Ojojo, var du verkligen tvungen att påminna om det där ordet, TRÄNA???
    Förstår inte att det ska vara så svårt att komma igång igen när man haft ett litet (hm) uppehåll.

    Kramar Anncathrine

  3. Channal skriver:

    Snart har veckan gått! Imorgon väntar jag på ett nytt inlägg från dig. Saknar dig här!

    Kramar till dig fina Pia❤️ Anna

  4. Ergo Sum skriver:

    *ler* vad otroligt trevligt att se dig igen! Hoppas du känner att du vill fortsätta… Och hoppas din helg var bra!

    Kram

Kommentera

