Det är en bra dag idag!

Eller hur?!

Fredag och solen skiner, då är iaf jag nöjd och glad!

Tiden rusar iväg och vi är mitt inne i värsta firarsvängen. Alltid från mars-juni är det galet många i närmsta familjen som fyller år. För tre veckor sedan var det svågern som fyllde 40 (och deras mellanbarn som fyllde 5), förra veckan firade vi finaste Hanna på hennes 20-års dag och idag är det svärmor som fyller 75 (det kommer fler…).

Hannas födelsedag firade vi hemma med nära och kära och jag hade beställt varmrökt lax som jag serverade med kokt potatis, egengjord romsås, sallad och bröd. Gott och väldigt smidigt när fisken var färdig. Hemmagjorda tårtor och kakor till kaffet. Det var ganska kallt och mulet men vi satt på vår inglasade altan med gasolvärme så det gick hur bra som helst. Hon blev firad med så många fina presenter och jag vet att hon var mer än nöjd med sin dag!

IMG_5303

I dag är det då svärmor som ska firas och dem har bjudit oss alla (totalt 16st) på kryssning med Birka Paradise. Ska bli mysigt att äta och dricka gott och ut och kryssa lite. Hoppas på fint väder i morgon så vi kan sitta på soldäck och glassa lite.

Jag har också gjort något som jag funderat länge på. Jag har gjort permanent make up av ögonbrynen. Har varit i Uppsala på bästa Creative Make Up och är supernöjd. Nu ska jag tillbaka om en dryg månad och fylla i lite och sen är det klart! Så värt!

Kör väl min lista igen:

Nu : Sitter på jobbet och skriver blogg men annars är det papperssortering på schemat idag
Tidigare : Gick upp tidigare idag för att hinna duscha och packa es jag sticker direkt från jobbet till båten
Kläder : Svarta byxor, svart linne och blus med rosa/gröna annanasar från H&M, beiga chipieskor
Borde : Fortsätta sortera papper men det är så tråkigt…
Längtar till : Kryssningen
Undrar : Om mina tomatplantor behöver vatten därhemma, glömde kolla i morse, får be mannen
Känner mig : Pigg, glad och förväntansfull
Tycker att : Solen kan få komma för att stanna nu!
Gillar : Att svärmor blev glad över sin present (hon har redan fått den) En förstoring tagen hos fotograf med alla 8 barnbarnen
Gillar inte : Att min klänning som jag packade ner i morse ligger i resväskan och förmodligen är skrynklig när jag packar upp den…
Citat :
Nalle puh
Underbara Nalle Puh!
IMG_5302
Puss, kram och Kärlek!
Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Det är en bra dag idag!

  1. sahrabunner skriver:

    Hej snygging. Jättenyfiken på dina bryn nu när de har lagt sig. Konstigt uttryck. Men du vet vad jag menar. Gjorde fransarna igår. Love it. Vippiga långa. Inget smink innan september. Nackdelen är att det är svårt att få tid. Man måste boka så lång tid i förväg. Borde visserligen kunna göra det för jag vet ju att jag behöver fylla på var 4:e vecka. Men men. Jag gillar mer spontanitet. Ha en superhärlig kryssning så kan vi väl höras nästa vecka och spika date. Kram

  2. Channal skriver:

    Hej vackra du! Underbart att solen skiner! Har du tatuerat ögonbrynen? Jag hade tidigare tjocka kraftiga markerade ögonbryn. För ett par år sedan tappade jag mina ögonbryn… de har inte kommit tillbaks. Har funderat på att göra något, men det måste se naturligt ut. Berätta mer om hur du har gjort?

    Trevlig helg och KRAM!! Anna

Kommentera

