Två månaders snabbsummering

Hola!

Idag är det visst precis två månader sedan mitt senaste inlägg. Har inte varit motiverad ett enda dugg till att skriva och kanske är jag det inte nu heller men tänkte ge er en liten snabbsummering av vad som hänt i mitt liv sedan sist.

Jag har firat Alla Hjärtans Dag. Vet att många tycker det är tramsigt och ett sätt för butikerna att tjäna pengar. Jag tycker man ska fira allt som går och det behöver inte kosta en massa pengar.

Jag har varit på begravning. Min jämnåriga kusin som i många år varit frisk och sjuk i sin hjärntumör gick bort och 13 år efter vi på hans bröllop var vi nu i samma kyrka på begravning. Det var tungt.

Jag har varit ute och ätit med mitt Flott&Gott gäng. Alltid lika kul!

Jag har dragit ut en tand. En rot kom inte med så den har jag varit på käkkirurgen och opererat bort. Man får vara med om en massa saker som man inte har en aning om…

Mannen och jag har varit i Nyköping på en mysdag. Tyckte jag behövde göra nåt och då kom han med det förslaget. Vi strosade i affärer och fikade och hade mysigt!

Barnens äldsta kusin på mannens sida har fyllt 12 år så vi har varit på kalas.

Vi har bott 25 år i vårt hus (10 mars 1990 flyttade vi in).

Jag har varit på klassträff med tjejerna från gymnasieklassen. Nästa gång kanske killarna blir medbjudna också.

Vår tvättmaskin pajade så vi har köpt en ny. Den nya gick inte in genom dörren till det utrymme där maskinen står så nu har vi ingen dörr där. Tvättstugebygget vi pratat om är alltså närmare än nånsin nu. Har inte någon tvättstuga i mitt hus. Än!

Jag har blivit ”faster” igen då mannens lillasyster och hennes man blivit föräldrar till en liten son, en liten Elvin, så söt!

Jag har varit på ännu en dejt, denna gång med Sahra och Veronica. Love you Girls!

Jag har varit i Budapest och firat min man som fyllt 50. Hur kan jag ha en så gammal man???

Jag har varit dunderförkyld.

Jag har varit i Gamla Stan på Fem Små Hus och ätit och druckit gott tillsammans med goda vänner.

Tja, det var väl det ungefär. Naturligtvis har jag gjort en massa andra saker också men vem skulle orka läsa om allt jag gjort under två månaders tid?!?!?

Var rädda om er så hörs vi när vi hörs!

Puss, kram och Kärlek

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Två månaders snabbsummering

  1. Blondie skriver:

    Vad roligt att läsa :))
    Klart man ska fira allt som går att firas 🙂
    Ha det gott !!

  2. Anncathrine skriver:

    Hej Pia!

    Så roligt att höra av dig igen!
    Har verkligen undrat vad du tagit vägen, både i bloggvärlden och i ”riktiga” världen.
    Skönt att höra att allt är bra med dig. En massa trevligheter har du haft för dig. Och hemskheter också, fruktansvärd sjukdom, extra hemskt när den drabbar så unga människor.

    Ha det så gott
    Kramar Anncathrine

  3. sahrabunner skriver:

    Motivationen tar slut. Tell me about it. Puss o kram

Kommentera

