Nog är det höst alltid

Idag tror jag Gubben Höst är på dåligt humör för fy som det regnar och är ruggigt ute. Tur man jobbar inne med värme och tak över huvudet!

Har haft en bra helg! I lördags kom lillasyster (Sammelsurium) för att tillbringa helgen tillsammans med oss. Även storebror kom och åt lördagsmiddag med oss. Inte ofta vi träffas sådär och inte mamma och pappa är med men det var supermysigt och gott.

I söndags åkte jag, lillasyster och Hanna till Stockholm för att se Livet är en Schlager, musikalen som går på Cirkus. Jag har sett filmen, ja, musikalen bygger på Jonas Gardells film från 2000 men nu med nytt manus av Jonas G och musik av Fredrik Kempe.

Så här står det att läsa på Cirkus hemsida:

LIVET ÄR EN SCHLAGER är historien om Mona och hennes man Bosse, hennes bror Candy Darling och killen hon jobbar för, David.
Fyra människor så vanliga man kan bli.
Möjligen sånär som på att Candy är transsexuell, David cp-skadad och Mona och Bosse så schlagertokiga att de döpt sina fyra döttrar till Kicki, Carola, Lena Ph och Anna Book.

Men annars lever de sitt liv i Skarpnäck med drömmar som de måste klämma in mellan dagishämtning och lämning alltmedan dagarna går, blir till veckor och år.
Ända tills Mona råkar höra en sång som David har skrivit och i hemlighet skickar in den till Melodifestivalen – och blir uttagen till den stora finalen.

Över en natt blir hon den nya schlagerstjärnan, älskad, omskriven och omsusad. Det är egentligen bara ett problem.
Hon har inte berättat att det inte är hon som har skrivit låten och avslöjas det riskerar hon att förlora allt hon fått.

LIVET ÄR EN SCHLAGER är berättelsen om en människa som håller på att vinna hela världen men förlora sin själ. En fruktansvärt rolig, rörande och omtumlande saga om solidaritet, om längtan efter att få va något mer än det som bara ögat ser – och förstås drömmen om en tonartshöjning och en jävlarimig refräng!

Musikalen LIVET ÄR EN SCHLAGER bygger på den folkkära filmen med samma namn, men Jonas Gardell har skrivit ett helt nytt manus och tillsammans med Fredrik Kempe har han skrivit en rad helt nya, helt underbara låtar.

Rollen som Mona spelas av Helen Sjöholm (utom i söndags då hon inte var med), hennes man Bosse spelas av Johan Glans, Candy spelas av Peter Jöback och David av Jonas Helgesson. Alla dem och övriga som är med gör sina roller verkligen rättvisa. Peter är lysande som Candy liksom Jonas som David.

Var den bra? JA!!! Nu är jag ju som ni vet musikalnörden med stort M men den var bra. Den var rolig, hysterisk, töntig, allvarlig, känslosam och jag lämnade Cirkus med eftertanke. Jag skrattade högt, jag grät, jag klappade takt, jag nynnade med och jag skulle definitivt kunna se den igen!

Härligt att tänka tillbaka på dagar som denna när det bara är grått och trist.

Nåt annat jag gärna tänker tillbaka på och inte skulle ha något som helst emot idag är detta

IMG_4366

Glöm inte kolla in på fredag då det är ”Rosa fredag”, denna gång med en liten överraskning!

Puss, kram och Kärlek

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Nog är det höst alltid

  1. ergo sum skriver:

    Åhhh – det låter som en finfin helg och musikalen låter fantastisk!! Det är sådana gånger jag önskar att jag faktiskt bodde närmare Göteborg. Det är ett lite för stort arrangemang att åka upp de 100 km VARJE gång man får musikalabstinens…

    Hoppas du har en fin vecka!

    Kram

  2. Channal skriver:

    Vilken trevlig och rolig helg ni har haft!

    Idag var det regnrusk, sol, grått, regn och blåst! Så bilden på dig är mumma… bikini, solbrun och en smarrig drink!! ÄLSKAR’T!!

    KRAMAR Anna

Kommentera

