Det är nära nu

Nu jobbar jag bara idag, i morgon och på fredag och sen har jag semester!

Hade tre veckors semester nu i sommar och nu har jag jobbat snart sex veckor. Kan ju tyckas inte så länge men jag lovar att det ska bli skönt med semester igen. Dessa sex veckor känns som betydligt fler och ändå går tiden så fort. Får inte riktigt ihop den ekvationen.

Var på zumba igår, zumbastep! Kul och svettigt. Stepbrädan gör att man får upp pulsen lite extra och det i sin tur gör att man svettas rikligt kan jag säga. Så kul att ha börjat med z igen! I morgon är det dags igen och då i 90min!

Jo, just det, semester var det ju. På söndag 06.00 flyger jag och mannen iväg till Turkiet för en veckas semester. Ska bli underbart skönt!

Gjorde sambalkotletter igår till middag. Så gott och enkelt. Det tar lite tid i ugnen men det sköter ju sig självt så då kan man göra annat under tiden.

8 fläskkotletter, gärna benfria, 2tsk sambal oelek, 3dl grädde, 4dl creme fraiche, 2 vitlöksklyftor (rivna), 1/2dl soja.

Lägg kotletterna i en ugnsform. Häll alla ingredienser till såsen i en kastrull och koka upp. Häll såsen över kotletterna och ställ in i ugnen ca 90min på 175 grader. Vill man ha starkare/mildare så är det bara att öka/minska mängden sambal.

Servera med valfritt tillbehör såsom ris, potatis eller grönsaker.

Ooops, kom just på att jag nog tipsat om detta förut och mycket riktigt, men eftersom man (jag, som ni märker) glömmer så är det bra att påminnas ibland.

Ha en bra fortsättning på veckan!

Puss, kram och Kärlek

turkiet 2013 048

 

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Det är nära nu

  1. sahrabunner skriver:

    Låter gott. Måste man koka ihop det först? Går det inte bara att blanda ihop och lägga över kotletterna.
    Turkiet ja. Lyllo dig. Det är bara en månad sedan jag kom hem från Spanien, men det känns som en evighet sedan. Och nu är jag så där deppit som bara jag kan bli när jag inte tycker att jag har något att se fram emot. Kollar resa till london, men det är så jävla fula och trista hotell om man ska komma undan lite halvbilligt. Vill ju kunna julshoppa lite. Så nu funderar jag på Dubai istället. Fem dagar. Men jag vet inte. Jag är så velig. London och musikal och julshopping och bärs kan ju också vara roligt. Ha en underbar resa.. Instagramma!!! Kram

  2. Suss skriver:

    Så härligt med semester igen! hade jag absolut inte haft några problem med 😉
    Hoppas ni får en härlig semester, kram Suss

  3. Eva Olsson skriver:

    Tack för middagstipset. Alltid bra med nya förslag. Ska nog bjuda familjen på detta imorgon. Ha en trevlig resa med god mat å mycket SOL! 🙂 Kram

Kommentera

