Sjung om studentens lyckliga dar

Oj, oj, oj, dagarna bara rusar iväg. Det är redan flera dagar sedan vår fina Hanna tog studenten.

Dagen var helt perfekt. Studentskan startade tidigt och åkte hemifrån redan kl sex på morgonen för att inta champagnefrukost. Det var en tjej i klassen (och hennes föräldrar) som ordnat så det hade varit jättemysigt.

Efter frukosten var det fotografering och umgängestid på skolan med en liten frukost till (macka och juice) innan det var dags för utspring.

När vi åkte till utspringet så regnade det lite och sen kom det ca tre regnstänk medan vi väntade men sen kom det inte något mer regn och resten av dagen bjöd på sol och moln och värme. Underbart!

Så, utspringet var det dags för nu och det var smått kaotiskt då 8 klasser skulle springa ut samtidigt och allas anhöriga vill förstås se sin student vilket gjorde att det blev både trångt och kaotiskt. Nåväl, ut kom hon och lycklig var hon!

Studenflak åktes och hem kom hon invirad i en frottémorgonrock med den speciella flakmössan som de fick köpa för en krona i samband med köp av den ”riktiga”. In i duschen och sen var det mottagning för nära och kära.

Vi bjöd på bubbel och lite tilltugg, grillad kyckling- och fläskfilé, ugnsrostade potatis och moröttsklyftor, olika såser, smör och bröd. Dryck efter tycke och smak och sen var det kaffe och kladdkakemuffins med grädde och jordgubbar samt rulltårdsbakelser med grädde och bär. Allt smakade gott och allt gick bra även om det var lite stressigt för mamman ett tag innan alla kom…

En massa fina presenter fick studentskan också. Allt från en fin Michael Kors klocka, pengar, Dyrberg & Kern smycke, porslin, bestick till solbrillor från Ray Ban. Så fina saker så jag funderar nästan på om jag också kan ta studenten igen?!

Efter mottagningen drog hon iväg på slutskiva vilken också var jättekul.

En lyckad dag för oss alla!

Nu är det verkligheten här och från och med nästa vecka är det jobb som gäller.

Puss, kram och Kärlek

På bilderna är även brorsan, bästa ”kusifinerna” (min kusins barn) och barnens minsta lilla kusin Elvira.

IMG_3703

IMG_3704IMG_3708IMG_3709IMG_3707

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Sjung om studentens lyckliga dar

  1. Veronica Robin skriver:

    Grattis till Hanna och grattis till mamma som äntligen kan vila ut 😉 Tänk att det var ett helt år sedan Jimmy tog studenten, fattar inte! Idag är han nere i Kambodja och luffar runt, medan lillbrorsan redan gått ut första året på gymnasiet just idag.
    Men kan nån förklara hur det kommer sig att vi, deras mammor, aldrig blir äldre :)?

  2. Anncathrine skriver:

    Hej!

    MEN såååå söt hon är ! Man kan verkligen se att det är en lycklig student!
    Låter så gott och trevligt allt ni ordnat, vilka fina bakelser med studentmössor!

    Kramar Anncathrine

  3. Freja skriver:

    Så gott det låter med maten ni ordnat! Här har vi åtminstone tre år kvar innan vi har en student i huset…

  4. ergo sum skriver:

    Tack för att du delar med dig av så fina bilder!! Hon är jättefin och jag kan tänka mig att det var en fantastisk dag. Här var studenten igår – alltså på fredagen.. Hoppas du har en fin helg!

    Kram

Kommentera

