Kalashelg

Härliga fredag är här igen! Och solen skiner!! Tralalalalalalal…

Igår firade vi den här snyggingen som fyllde 19 år! Nu är det bara ett år kvar sen har jag inga barn eller ens tonåringar mer. Eller, barn har jag såklart alltid men inga små.

Som vanligt går det inte att få in text efter bilderna (Veronica hjälp, har du nåt tips?)

Paket och sång på sängen hör till. Nu hade fröken sovmorgon så frukost fick hon äta själv men jag hade dukat lite fint och så fick hon blåbärskräm med mjölk och baguette med Nutella till frulle. Inte världens nyttigaste frukost kanske men det var ju ändå födelsedag!

Vi hoppade traditionell tårta igår och istället beställde födelsedagsbarnet pannkakstårta till middag. Som sagt, barn kommer jag alltid att ha 🙂

Ikväll ska vi i familjen gå ut och äta med barnens farmor och farfar. Vi fortsätter firandet. Farmor och farfar ska casha in julklappen de fick av barnen (en utemiddag tillsammans) och vi följer med som extra sällskap. Ska bli gott och mysigt och skönt att slippa tänka på vad man ska laga till middag en gång.

I morgon kommer det lite fikagäster för att fira 19 åringen så jag ska väl slänga ihop en tårta till dess. Gör nog bottnarna ikväll och sätter ihop den i morgon bitti. Ja, som ni märker är det ingen hejd på firandet. Nästa vecka är det svärmors tur att fira födelsedag och sen är det Mors dag också. Tur man kämpar på med träningen.

Igår körde jag 6 olika övningar i Tabataintervaller. Fy satan vad jobbigt det var! Kan säga att pannkakstårtan smakade gott efter det.

Nä, nu kanske det är dags att prestera lite också.

Önskar er en alldeles ljuvlig helg!

Puss, kram och Kärlek

Made with Repix (http://repix.it)IMG_3573IMG_3574

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Kalashelg

  1. ergo sum skriver:

    *ler* Många grattis till din fina 19-åring! Då blir det student senare med? Jösses vad din försommar kommer att vara full av saker! Men jättehärligt att gå ut och äta! Och bra att du tränar – om inte annat så för att lätta på det där gnagande samvetet.

    Kram

  2. Veronica Robin skriver:

    Jisses vad tiden går fort..!

    Ang bilder så har jag inga problem med det. Bloggar du från dator eller mobil? Jag brukar skriva på datorn men alla bilder är ju i telefonen (Android)… Så jag får publicera inlägget på datorn, öppna det i mobilen, redigera, markera var jag vill ha bilden och sedan lägga in den. Orkar inte fixa så mycket med bilderna så de blir små. De kan säkert bli större men som sagt, orka…

    Ha en härlig helg, hoppas ni får det trevligt ikväll!

    • kakaobonan67 skriver:

      Jag bloggar från datorn och för över bilderna från mobilen till skrivbordet först. Har inte haft problem innan utan det är nu på sista tiden som det inte går att skriva text under bilderna. Blir ju lite tråkigt när man vill blanda text och bilder men det är som det är.

      • Veronica Robin skriver:

        Det verkar jättekonstigt att du inte kan placera bilderna där du vill ha dem. Inte ens om du först får in dem i slutet och sedan flyttar runt dem?

  3. Är inte förvånad över valet av tårta 🙂
    Tabataintervaller? Måste googla
    Ha en bra helg, Kram Ulli

  4. Home2tiny skriver:

    Stort grattis till din vackra dotter. Vilken mysig helg som startar på bästa sätt, att slippa stå i köket utan bara få sätta sig till dukat bord. Ha en toppenhelg o njut av allt kalasande. Kramisar Tina

  5. Freja skriver:

    Grattis till 19-åringen! Och tårtan ser smaskig ut! Här börjar jag just känna på att barnen blir större, 15-åriga sonen är mer borta än hemma nu när han snart ska sluta nian…

Kommentera

