Tisdagsblues

Vill börja med att säga tack till er gulliga som kikar in här titt som tätt fast det ekar tomt bland inläggen. Ser ju på statistiken… så TACK!

Till er och er andra också såklart så kommer här ett litet livstecken från mig.

Ännu en underbar långhelg har passerat. Varför är det så himla skönt att vara ledig och varför ska man jobba för?! Nu är det ju hela tre fulla arbetsveckor innan det blir lite ledigt igen 🙂

Vi har tillbringat en hel del tid i sonens lägenhet där vi har målat och tapetserat och fixat. Bilderna kommer i slutet eftersom det inte funkar att skriva text efter bilderna. Sonen fick jobba själv också såklart!

Nu är han supernöjd med det som är gjort så nu väntar han bara på möbler. Tyvärr är det leveranstid på det mesta men hoppas sängbottnarna ska komma denna veckan i alla fall.

En av dagarna ägnades åt trädgården. Vi är ju inte några trädgårdsmästare direkt och gör väl precis bara det som måste göras. Nu har vi dock fixat ett nytt jordgubbsland, köpt ett par nya pioner och även en vinbärsbuske. Har också sått lite sallad och blommor. Vet inte riktigt vad som hände! Jordgubbsplantorna är pyttesmå så det lär väl inte bli någon storskörd den här sommaren.

Älskar när man kan plocka in blommor utifrån. Vem behöver köpeblommor när man kan plocka den allra finaste buketten i trädgården. Den här med gullviva, förgätmigej, fjällanemon och pärlhyacint är min favorit. Kanske för att det är den första riktiga buketten förutom tussilago, blåsippor och vitsippor, love it!

Hannas och min träningsutmaning går bra. Två veckor gjorda med fyra träningstillfällen varje vecka. Igår var jag på gymmet och körde roddintervaller bl a. Kul när man väl kommer igång.

Nu ska jag inte blaja mer idag utan önska er en fortsatt skön tisdag!

Puss, kram och kärlek

 

IMG_3536IMG_3526IMG_3534

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Tisdagsblues

  1. Anncathrine skriver:

    Hej Pia!
    Det är samma för mig, hiiiiiiner bara inte alltid med bloggen, fast jag borde. Sedan har jag problem med att kommentera hos vissa och det är så himla tråkigt så jag har kommit av mig lite med egna bloggen också…. men, men kul att höra av dig iallafall! så roligt för sonen med egen lägenhet! han ser så nöjd och glad ut på bilden!
    Precis exakt en sådan liten ljuvlig bukett har jag också plockat in! Älskar dessa blommor!

    Ha det så gott, vi hörs
    Kramar Anncathrine

  2. Anncathrine skriver:

    Yeeeeees! Det funkade med kommentare!!!!

  3. Freja skriver:

    Vi odlar bara gräs och rabarber i vår trädgård….

  4. Kul att få vara med och fixa i sonens lägenhet. Antar att det är hans första.
    Underbara vårblommor. Jag hoppas att värmen kommer tillbaka här snart.
    Kram Helén

  5. Home2tiny skriver:

    Mysigt att få hjälpa till i sonens nya lägenhet, ett stort steg att flytta hemifrån. Här planteras det också lite hejsansvejsan, har aldrig varit någon trädgårdsmästare precis, men börjar gilla det där med trädgårdspyssel mer o mer. Ha nu en skön helg vännen. Kramisar Tina

Kommentera

