What a feeling!!

untitled

Så var det måndag igen men en måndag jag faktiskt sitter med ett leende på läpparna. Jag har nämligen haft en riktigt mysig helg med massor av feelgood!

I fredagskväll kom min kära kusin med familj på besök för att stanna över helgen. De var sena då dem bor ca 35 mil bort. Det blev en middag där vi satt läääänge och åt och pratade och då det var längesen vi träffades så hade vi massor att prata om. Är så glad att vi har så bra relation och att våra ”barn” som är 18,19,20 och 21 i år är så bra kompisar och tjatar om att träffas.  Det är fyra fantastiska ungdomar vi har fått till!

Efter go´frulle på lördagfm åkte jag, kusin och Hanna in mot huvudstaden. Mötte upp kusins dotter som jobbat på fm och även min bror anslöt. Vi tog en fika i gallerian och sen var det dags att bege oss mot Chinateatern och Flashdance.

Som de flesta vet vid det här laget så är jag en riktig musikalnörd och tycker det mesta är bra men den här var BRA! Fy tusan så bra! Den manliga huvudrollen som normalt spelas av Rennie Mirro spelades istället av Linus Wahlgren (som annars har en annan roll) då Rennie tydligen hade brutit foten. Jag gillar Rennie men tycker rollen passade Linus superbra. Alltså han är ju inte någon dansare men rollkaraktären är heller inte någon dansare så detta kändes mer på riktigt. Han gjorde en lysande insats och det är nästan så jag är glad att det var han som gjorde rollen. Åsså, Hanna Lindblad, som spelar Alex. Vad ska man säga. Snacka om att hitta den perfekta personen för rollen. Hon är grym. Vilken kropp, vilken sång och vilken dans. Helt amazing! Det var en sån känslostorm i kroppen så det går inte att beskriva. När Alex mentor/extra mamma dör i föreställningen så började tårarna att rinna på mig. När Alex sen gör sin audition så skrattar jag samtidigt som tårarna rinner och det liksom bubblar som sockerdricka i hela mig. En så häftig känsla. Jag är nog fortfarande lite hög tror jag 😉

I applådtacket sen så tyckte jag det dröjde så länge innan någon ställde sig upp så jag tog saken i egna händer och var den som ställde mig upp först. Det såg Linus som pekade rakt på mig och flinade, det var ju lite kul. Såklart fick de stående ovationer av alla efter det. Applåderna ville aldrig ta slut. Tänk att stå där föreställning efter föreställning och få ta emot detta jubel. Måste vara ett gott betyg på att man gjort något bra va?!

Gillar ni sång och framförallt dans och har möjlighet, gå och se den! Jag måste nog gå en gång till i höst tror jag…

När vi kom tillbaka hem efter föreställningen hade våra män fixat mat så det var bara att sätta sig vid dukat bord. Ännu en kväll med massa härligt umgänge och babbel!

Våra gäster åkte efter frukost igår för kusins dotter skulle åter infinna sig på jobb. Nu hoppas jag det inte dröjer så länge innan vi träffas igen!

Det blev en powerwalk igår med soundtracket från Flashdance i öronen och jag kan säga att det gick som en dans!

Nu, ny vecka. Inget på agendan så vi får väl se vad den bjuder på.

fla

Puss, kram och Kärlek

 

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till What a feeling!!

  1. Freja skriver:

    Åhh, så roligt att gå på musikal. Det ska jag försöka komma igång att göra med mina barn!

  2. Vad mysigt att gå på musikal. Det blir så äkta och när man känner som du då är det verkligen bra. Jag tjatar om Phantom of the opera som jag såg för en herrans massa år sedan som jag kände som du och jag skulle verkligen vilja se den igen. Men Flashdance skulle nog lilla dottern gilla, ska nog ta och kolla in den:
    Kram och vilken inlevelse det var i ditt inlägg.
    Helena

  3. dianasdrömmar skriver:

    Låter som en perfekt helg 🙂 kram Diana

  4. Vad underbart! Och bra att du ställde dej upp! Man ska följa sina känslor. Jag minns när jag kände sådär. Det var första gången jag såg Peter LeMarc live. Åh vad tårarna rann och vi alla sjöng med på Cirkus. Sånt är verkligen härligt att uppleva!

    Hoppas att du får en fin onsdagkväll nu också. Kram!

  5. Home2tiny skriver:

    Flashdance, undrar hur många gånger jag sett den filmen…..måååånga gånger, ha, ha. Blir supersugen på att åka upp och se musikalen. Kramisar Tina

  6. Channal skriver:

    Vilken superduperkul helg!! Den musikalen skulle jag vilja se med Ida o Lotta! Lite sugen på en tjejhelg!

    KRAMAR finaste du! Anna

Kommentera

