Det är ju ändå fredag!

Har väl fortfarande inte någon direkt inspo men vad fasen det är ju ändå fredag så det är klart det blir ett litet inlägg.

Kan varmt rekommendera Jills krogshow på börsen. Mycket bra! Hon är ju en sån härlig person och hennes röst är to die for. Faktiskt helt ok mat också. Vi bodde nära på Hotell Sergel Plaza vilket var otroligt skönt att ha så nära ”hem”.

På lördagen fortsatte jag ju att förlusta mig. Då var det middag på grekrestaurang med bästa tjejgänget som stod på agendan. Hade en jätterolig kväll och skrattade så mycket och maten var superb. En toppenkväll!

IMG_3200

Brushetta till förrätt, lammracks med tzatsiki till varmrätt och en av de allra godaste chokladtårtorna till efterrätt. Så nöjd och mätt!

Vi har lämnat in vår köksmöbel på lack. Har ju försökt att måla själv men det blev inte riktigt bra då möbeln från början var så hårt behandlad så det var svårt att slipa. Trots grundfärg så ville färgen inte riktigt fästa. Nu är det inlämnat så proffs får fixa det fint igen. (Tack Anna D för tipset)!

Nu ser det ut så här vid matplatsen och vi kallar det cafeét.

IMG_3209

Förra helgen var vi på kalas och firade barnens ena kusin som fyllde 11 år. Bl a bjöds vi på dessa goda minisemlor.

IMG_3230

Avslutar med två bilder som antyder att våren är på väg med stormsteg. Igår när jag gick till jobbet såg himlen ut så här

IMG_3237

Som jag längtat!

Idag på lunchen införskaffade jag några nya nagellack. Det är Isadoras sugernails i härliga pastelliga vårfärger, som glass!

IMG_3239

Gillar verkligen deras sugernails!

Nu hoppas jag att ni får en skön helg och att solen lyser på er var ni än är!

Puss, kram och kärlek

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Det är ju ändå fredag!

  1. Sandra skriver:

    Härliga våriga nagellack
    Önskar dig en trevlig helg
    Kramar Sandra

  2. Channal skriver:

    Så mycket mys och gott du har haft för dig! Härligt Pia!

    TGIF! Trevlig Helg! Kram fina du… Anna

  3. Lotta skriver:

    Härligt inlägg! Semlor, sugar nails, krogshow ( Jill är helt otroligt härlig) och god mat med vänner. Lovely!

    Ha en jätteskön helg

    KRAM

  4. Freja skriver:

    Vi har först lämnat kökets skåpluckor till lack och sen furudörrarna i huset till lack, det har alltid blivit kanonbra, så det var nog ett smart drag av er!

  5. ergo sum skriver:

    Men se där – solen var hos er!! Undrade just vart den tagit vägen *ler* Hoppas att du har en bra helg och att du får äta lite gott till — mat är alltid smaskens. Och Jill, ja, efter ”Jills veranda” skulle jag verkligen vilja se hennes show..

    Kram

  6. Anncathrine skriver:

    Hej Pia!
    Oj så mycket trevligt du haft för dig!
    Och nagellacken blir jag väldigt sugen på! Så härliga färger.

    Skön helg till dig
    Kram Anncathrine

  7. Åh vad härligt du har haft det! Och lammracks som är en av mina absoluta favoriter!!!
    Minisemlor är ju också bra! Jag gillar inte när de blir för stora.
    Kram!

  8. Home2tiny skriver:

    O nu är det snart fredag igen…..hoppas denna helgen blir lika mysig för dig, god mat, festligheter o fint väder, bättre kan det knappast bli. Ha det bäst vännen. Kramisar Tina

  9. dianasdrömmar skriver:

    Härliga vårlack 🙂 kram Diana

Kommentera

