Så var veckans sista arbetsdag här igen!

Det verkar som vintern tagit ett rejält grepp om moder natur nu. Frågan är hur länge den tänker hänga i. Lite för kyligt för min del har det varit den här veckan men det är bara att gilla läget!

Den här veckan har det inte hänt särskilt mycket alls. Det har varit en lugn vecka. Min Hanna har fastat sen i måndags med nedtrappning föregående helg. Hon gör det som gymnasiearbete (hon läser natur med medicininriktning). Hon kör ett färdigt femdagars fastepaket från hälsokosten. Åtta gånger om dagen ska hon intaga någon form av buljong, juice eller fastete. Hon har varit superduktig och inte avvikit från schemat alls. Idag är sista fastedagen och sen blir det upptrappning i helgen. Hennes frukost i morgon ska bestå av 4 mixade fikon med skivad banan, sugen? Någon? Själv har jag sympatiserat lite med henne och kört Slanka de här dagarna. Bara Slanka. Alltså det är inte så svårt att låta bli att äta och jag har heller varken varit särskilt sugen eller hungrig men det är ju så tråkigt. Att äta är ju en av dagens höjdpunkter, för mig. Det har alltså gått bra men idag tänker jag äta middag. Den som ”lidit” mest av detta är nog mannen som tycker det har varit jobbigt att äta god mat medans vi har suttit med vårt…

Ska till optikern idag och prova ut nya glasögon. Jag är linsbärare men har glasögon hemma på kvällar o morgnar och dem jag har nu behöver bytas ut. Som tur är har jag en svägerska som är optiker och har jag ännu lite mer tur kanske jag kan få lite rabatt.

Idag fyller min mamma år! 73 år. Tyvärr bor vi lite för långt ifrån för att personligen uppvakta henne men en present är skickad med posten i alla fall!

En sak till ska jag göra idag förutom att gå till optikern. Jag ska köpa nya tulpaner, ser ut som det behövs va?!

IMG_3078

Tulpaner på köksbordet är ett måste för mig när det är tulpansäsong!

Nu önskar jag er en riktigt härlig helg!

Puss, kram och Kärlek

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Så var veckans sista arbetsdag här igen!

  1. Sahra skriver:

    Inte bara på köksbordet. I hallen och vrummet. Tur att de är billiga. Duktig Hanna är. Vilken karaktär. Vilken styrka. Men är man motiverad så. Själv äter jag chokladbananchips till lunch idag. Igen. Har noll matlust och den här veckan har det verkligen blivit hipp som happ. Bättre när vi har Linas för då har jag matlåda med mig med rester från kvällen innan. Då är jag duktig och sköter mig.
    Vinter o kyla ja. Tycker ändå att det är hanterbart. Förra vintern var hemskt kall tycker jag. Nu dröjde den ju och det är bara några gånger det har varit runt minus tio. Men ja. Jag vill gärna slippa bylsa på mig alla dessa lager. Slippa nariga händer. Torr hud. Statiskt hår. Har ni börjat planera sommarsemester ännu? Ha en fin helg.
    Kram

  2. Anncathrine skriver:

    Oj så duktig hon är dottern! Låter inte så roligt!
    Ja, tulpaner på köksbordet är ett måste, det håller jag verkligen med om! Lite tröst i det det här äckliga vädret!

    Fin helg till dig
    Kramar Anncathrine

  3. Sandra skriver:

    Här är bara några minus men med blåst så blir det eller känns som -30
    Så duktigt av din dotter!
    Grattis till din mamma och lite nya fräscha blommor är ju aldrig fel!
    Ha en fin kväll
    Kram Sandra

  4. Channal skriver:

    Men du! Då är vi tre som detoxar/fastar. Jag startade i måndags o kär till torsdag nästa vecka! Vill ha en kick innan bikinidags!

    Igår blev det färgglada tulpaner och primulas här hemma!

    Fin helg o KRAMAR!! Anna

  5. dianasdrömmar skriver:

    Nya tulpaner varje fredag, älskar tulpaner kram Diana

  6. Freja skriver:

    Tulpaner hos oss äts upp av katterna, så det avstår vi ifrån…

  7. mammaxtre skriver:

    Älskar tulpaner. Fint att pigga upp sig med en bukett i kyliga tider, hua så kallt det är! Ha det bäst!

  8. Therese skriver:

    Eller hur, nu är det tulpaner som gäller! Både på bordet och på gardinerna 😉 Ha det gott, kram

  9. ergo sum skriver:

    Kylan alltså – RIKTIGT dålig!!! Jätteavskyvärt!!!!! Håller med Sarah i första kommentaren.. Suck.

    Duktig din Hanna är! Skall bli intressant att höra om resultaten. Hoppas ni får en fin vecka! Kram

  10. Annika skriver:

    Tulpaner är så vackra och tacksamma! Och som någon skrev tur att de inte är så dyra för då kan man skämma bort sig med nya lite då och då. Tack för dina värmande ord på min blogg.

  11. Vilka fina blommor! Nu blir jag också sugen på att köpa hem blommor men jag måste försöka hålla i pengarna tills fästmannens födelsedag för då antar jag att det kommer att gå åt lite igen :S

    Hoppas du får en bra tisdag! Kram!

Kommentera

