Fredagsrapport igen

Hahaha, fattar liksom inte var tiden tar vägen. Tyckte nyss jag satt här och plitade ner förra veckans fredagsrapport och nu är det dags igen. Känner att det här är en form som passar mig ypperligt just nu. Då jag är ganska ombytlig av mig när det kommer till vissa saker så kanske jag känner annat redan i morgon men det lär visa sig.

Nu har vi vinter. Dagar som är som idag med hög klar luft och sol är ju faktiskt helt ok. Dock lite för kallt för min smak. Idag har vi haft 8-10 grader och det är några grader för mycket, om jag får välja. Nu får jag ju inte det så det är bara att klä på sig ett extra lager och gilla läget.

Köpte mig en täckkjol redan i höstas för att ha när jag pendlar. Barnen tycker den är pinsamt ful men jag tycker den är ok att dra på när jag åker tåg och går till och från jobbet. Mycket smidigare än långkalsonger i alla fall. Det är kanske inte det snyggaste plagget men varmt och praktiskt och så får det vara ibland!

Veckan har varit seg med en förkylning som inte riktigt bryter ut och ganska mycket på jobbet. Har varit supertrött så efter hemkomst från jobb och matlagning har jag däckat i soffan. Igår var första dagen jag kände mig aningens piggare så då kom jag mig äntligen för att stryka och sätta upp gardiner i vardagsrummet efter jag tog ner julgardinerna. Nu är det ljust och fräscht där igen.

Helgen blir ganska lugn för min del. Mannen har jour, jobbar med snö och is, och som väderläget är nu finns det risk att han blir utkallad. Jag och Hanna ska gå och se lokalrevy. Har fått biljetterna så det kan vara kul. Annars har jag inget direkt planerat. Dagarna brukar liksom gå ändå…

Var rädda om er så hörs vi om en vecka igen, eller innan

IMG_3054

Puss, kram och Kärlek

 

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Fredagsrapport igen

  1. Blondie skriver:

    Så fin bild på dig 😀
    Ja, täckkjol har jag sett flera ha, går ju utmärkt utanpå byxor oxå.
    Javisst, dagarna går vad man än gör elr inte gör..
    Ha en bra helg, kram.

  2. Freja skriver:

    Här är det minus 20 och jag njuter. Jag kör utan strumpor i varma vinterskor, bara leggings på benen, men förstärker med benvärmare. Dunjacka och täckkjol. Lätt att dra på, lätt att dra av när jag kommer fram dit jag ska! Älskar vintern, myser i min dunjacka i väntan på bussen!

  3. ergo sum skriver:

    Härligt att läsa dig varje fredag! Jag är inte vän med vintern och kylan – trots att jag klär mig varmt och så.. Tyvärr. Men en får ta det onda med det goda antar jag.. Jag skall inte heller göra mycket i helgen. Lite träning, inhandling av present till Benjamin som fyller 14 nästa lördag och kanske lite projektskrivning.. Hoppas du har det riktigt bra!
    Kram

  4. Channal skriver:

    Gomorron fina du! Veckorna går fort här också. Skönt med lugna helger!

    Ha det kul på revyn och hoppas förkylningen vill ge med sig!

    Trevlig Helg till dig! Kramar Anna

  5. Jag älskar verkligen att snön kommit bara inte nordan vinden tar över för då fryser jag. jag är också så där superdupertrött kan sova hur mycket som helst.
    Kram helena

  6. Tina skriver:

    Vilken jättefin bild på dig. Själv fryser jag så ända in i norden, blåsten gör att det känna som -30, hua säger jag……Hoppas förkylningen ger med sig o att du känner dig piggare. Kramisar Tina

Kommentera

