Härligt med kortvecka

Den här typen av arbetsvecka passar mig perfekt. Jobba i två dagar och sen tre dagars ledigt igen, mer sånt! Dock var jag aptrött i morse när klockan ringde. Sov som allra bäst och drömde nåt bra antar jag och ville helst av allt bara vända på mig och somna om men såklart gjorde jag inte det. Jobbar ju bara till två idag och sen är det som sagt helg igen!

Sonen är på svensk mark igen. Tror dem åkte från New York i rättan tid. Har sett att de rustar för storm och 25cm snö där nu och massor av inställda flyg. Skönt att han är hemma!

Har ni avgett en massa nyårslöften? Det har inte jag, brukar liksom inte vara någon idé. Tänker gör jag såklart på saker jag vill göra mer, bli bättre på osv. Tänker detta år att jag ska använda mer färg på läpparna och inte bara vanligt läppcerat. Jag ska säga mer ja till saker och ha ännu roligare än 2013 som ändå var ett bra år med massa roligheter. Ja, och sen var det en sak till. Hittade en favoritklänning när jag städade garderoben som jag just nu inte kommer i. Har en tanke om att kanske kunna ha den när Hanna tar studenten i juni. Ett försök ska jag göra, ett ordentligt, lovar inte att det kommer gå men OM kommer ni i juni få se mig i en mycket blommig klänning i rött/rosa/lila…

Ingen resa bokad denna vinter men längtar gör jag

page

strand

Bilder från förra vinterns Thailandsresa.

Önskar er en härlig fredag!

Puss, kram och Kärlek

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Härligt med kortvecka

  1. sahrabunner skriver:

    JA! Mer 5:2 åt folket. Jobba 2 dagar. Ledig 5. Låter väl strålande

  2. Annika skriver:

    Visst är det härligt med kortveckor! Skönt att det blir en dag kortare nästa vecka med. Njuter till fullo. Jag har inga nyårslöften, brukar vara så dålig på att hålla dem ändå. Hoppas det nya året börjat bra för dig och att det fortsätter likadant. kram Annika

  3. Anncathrine skriver:

    Hahaha! Jaa du, vem tycker inte att det vore perfekt! Jobba två dagar, ledig tre. Och sedan ledig två igen då?! Perfekt! Vad man skulle hinna med, vilken livskvalite´ man skulle få!

    Skönt att sonen är hemma, tänkte faktiskt på dig (och två goda vänner) när jag hörde om snöstormen och inställda flyg.

    Trevlig helg och god fortsättning
    Kramar Anncathrine

  4. Sandra skriver:

    Jag har också jobbat tors och fredag en bra och kort start för att då lite ledigt igen… Veckoblind har jag också blivit!!
    Nä några löften har jag inte heller… Leva här och nu och få njuta det är viktigast!!
    Trevlig helg
    Kram Sandra

  5. Freja skriver:

    Jag ger inga löften, men brukar försöka formulera mål, så jag ska nog kunna få fram några mål i år med!

  6. Channal skriver:

    Längtar till sol o vita stränder!

    Jag har ett mål. Det är att läsa alla mina böcker jag har köpt o fått i julklapp!

    Njut o ha det skönt!! Kramar Anna

  7. ergo sum skriver:

    Åhhhh, underbara foton!!! Jag håller med flera av dem som kommenterat: inga löften, mera mål. Och mitt enda mål är: ”Kom igen nu – gå vidare!”..

    Kram på dig

  8. Nilla skriver:

    Ja men att komma i en fin klänning kan ju vara en bra morot:) Snart är sommaren här! Kram Nilla

  9. Tina skriver:

    Om jag längtar till sol o värme, det är bara förnamnet. Den här kroppen avskyr den kyla som är just nu, hua så kallt det är. Ger heller aldrig några löften utan försöker leva här o nu o göra det bästa o roligaste av tiden. Kramisar fina du. Tina

Kommentera

