GOTT NYTT ÅR!!

Har ni det bra så här årets första dag?

Jag har inte jobbat sen den 20 dec utan jag har verkligen bara varit ledig, ledigt har jag också haft från bloggen. Nu ska jag jobba imorgon igen så då kanske det är på plats med ett litet blogginlägg för att mjuka upp fingrarna inför morgondagen. Antar att jag har massor att göra på jobbet men det tar jag då.

Har haft lugna, sköna och lediga dagar. Julen passerade och var toppen. Vi var hos svärföräldrarna på julafton och sen har vi mest varit hemma. Jag blev bortskämd med en hel del fina julklappar, fast vi typ inte ger så mycket längre. Det är toppen med stora barn som vet vad mamma vill ha. Hanna gav mig biljetter till Sweeny Todd på Stadsteatern med Peter Jöback i huvudrollen. Av Dennis fick jag en Lanson champagne och ett härligt doftljus och av mannen fick jag Dolce & Gabbana The One som luktar ljuvligt. Fick även lite andra små saker. Kände mig väldigt uppskattad och glad på julafton!

Dagarna har passerat med slappande, lite promenader och matlagning. I lördags körde vi son och flickvän till Arlanda där de skulle vidare till New York där dem fortfarande befinner sig. Har bara fått korta uppdateringar på sms men det verkar inte gå någon nöd på dem direkt. Helt underbart att få uppleva en sån resa och fira nyår i NY!

Hade först tänkt att ge mig på en årskrönika över 2013 men känner att det ju nu är nytt år så jag struntar i det och blickar framåt istället. Kan i alla fall konstatera att 2013 varit ett mycket bra år och har förhoppningar om att 2014 kommer bli minst lika bra!

IMG_3037

 

Puss, kram och Kärlek

IMG_3027

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till GOTT NYTT ÅR!!

  1. Freja skriver:

    Så skönt med så lång ledighet! Jag har jobbat alla vardagar och jobbar även i morgon. Men funderar på att ta ledigt på fredag dör att få en sista långhelg innan allt kör igång på allvar igen!

  2. ergo sum skriver:

    Fina Pia – vilken härlig ledighet du verkar ha haft!! Skönt att kunna börja året så! Hoppas din dag på jobbet blir helt ok och att ditt 2014 blir precis så bra som du önskar. En massa kramar

  3. Channal skriver:

    Vilken härlig helg! Så fin du är med lockar. Smashing!!

    Vilka fina julklappar du fick. Kul!! Själv fick jag böcker 🙂

    Ha en bra dag på jobbet och jag önskar dig ett fint 2014! Hoppas vi ses snart!

    Kramar Anna

    ps. Sweeney Tod är en favorit!! ds.

  4. sahrabunner skriver:

    Tack!!!!!
    Inga fler årskrönikor. Blicka framåt. Helt rätt. För omvärlden kan det räcka med att man konstaterar att föregående år har varit si eller så. Kram

  5. Tina skriver:

    Härligt med långledigt o baravara. Önskar dig ett fantastiskt 2014. Kramisar Tina

  6. Anncathrine skriver:

    Hej Pia!

    Önskar ett härligt 2014 till dig😊

    Kramar Anncathrine

  7. dianasdrömmar skriver:

    Gott nytt år fina Pia stor kram Diana

Kommentera

