Kakaobönans julblogg 10/12

Här duggar inte inläggen tätt precis…

10 december är det idag och nobeldagen. Om precis två veckor har julafton passerat, galet!

Nobeldagen. Är det en högtidsdag för er? Det är den inte för mig. Jag kan kika lite på tv från själva middagen och festen, mest för att se på mat och kläder men det är ungefär så långt mitt intresse går när det gäller Nobel. Min Hanna minglade med en av årets pristagare i medicin, Randy Schekman, igår, de kommer alltid till hennes skola så det var ju lite coolt.

Annars går det bra för mig med julstöket. Känner mig som sagt innan lugn, har inte så stora krav. Julklapparna är jag snart klar med. Julmat ska jag inte göra så mycket mer än köttbullar och skinka. Vi åker till svärisarna på julafton så då behöver jag inte så mycket av just julmaten hemma. Baka ska jag kanske göra lite. Vi ska ha Lucia-fika hemma på lördag så till dess ska jag väl fixa lite gott. Känns lugnt!

Igår var det så äntligen dags igen. Dags för årets julkonsert med Peter och Matilda. Det är tredje året som jag och Hanna är på Rival och får lite julstämning och härlig underhållning. I år liksom förra året var även Robert Rydberg med. För mig är det här en perfekt konsert. De blandar högt och lågt. Vi bjöds bl a på fina julsånger såsom Gläns över sjö och strand och Stilla natt, till mer traditionella som White Christmas och Jingle Bells. Vi fick höra Pie Jesu, O helga natt, Tänd ett ljus, Farytail of New York och en massa andra. De gör också en bra sak i och med att de samarbetar med Stadsmissionen.De har bössor att stoppa pengar i när man går ut. Förra årets konserter gav 140000,- till Stadsmissionen, såklart stoppade vi i en slant.

Mitt fina sällskap

IMG_2939

Kvällens huvudpersoner

IMG_2938

Har fortfarande en skön känsla i kroppen och ett fånflin på läpparna!

Puss, kram och Kärlek

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Kakaobönans julblogg 10/12

  1. Blondie skriver:

    Jo, jag gillar Nobel, brukar titta på både prisutdelningen o banketten. I år blir det ju en avslagen historia pga Victoria’s o Madeleines återbud, dom är ju i blickfånget för kläderna o juvelerna.
    Men visst är banketten höjdpunkten 🙂
    Nja, jag brukar bara ta med mitt hembakade surdegsbröd till julmaten, syrran o mamma fixar resten. Vi är ju alltid där o i år fyller syrran 50 oxå så det firas Annandag jul (fyller 22a egt) så jag ska väl baka nåt till det.
    Ha en mysig Nobeldag 🙂

  2. ergo sum skriver:

    Ahhh – förstår att du fått en härlig dos jul! Och finsällskap ovan på det. Underbart! Jag är inte heller stressad inför julen och alla klappar är, om inte inköpta än, så i alla fall, uttänkta och uppkollade.. 🙂
    Hoppas du har en fin vecka! Kram

  3. Freja skriver:

    Nobel går helt obemärkt förbi här hemma, och det gör nästan julen med. Känns så skönt att inte ha något att förbereda inför jul, bara se fram emot att vara ledig!

  4. Channal skriver:

    Vilken mysig dag ni fick tillsammans. Skulle vilja göra något sådant med mina tjejer!

    Underbart att kunna njuta av julen utan stress! Det gillar jag och det går bättre för varje jul!

    KRAM Anna

  5. dianasdrömmar skriver:

    Härligt att vara i fas..:) kram Diana

  6. Sandra skriver:

    Njae jag tittar väl inte direkt på Nobel men jag Zappade förbi och tycker om att titta på deras klänningar!
    Vilken trevlig kväll ni haft!

    Trevlig helg
    Kram Sandra

  7. Anncathrine skriver:

    Hej!
    Låter som en jättefin konsert! Den måste jag nog gå på om den återkommer nästa år!
    För mig är Nobeldagen mycket speciell då är nämligen yngsta dottern född . När hon var liten trodde hon att alla flaggade just för henne.
    Du får inte missa vår julklappsutlottning!
    Trevlig helg
    Kram Anncathrine

Kommentera

