Kakaobönans julblogg 5/12

De säger det ska bli snö idag. Alltså jag är ju kluven till det där med snö. Ok, jag tycker det är fint, det blir ljust och ganska mysigt när det väl ligger på backen. Själva snöandet är jag inte mycket för. Om det kom en gång ungefär ett par centimeter och det sen fick ligga kvar och vara runt ett par minusgrader då skulle jag kanske tom gilla snön men som det oftast är här med snö, slask, is och halka så är jag hellre utan snö. Får väl se om och hur mycket som kommer…

Annars idag tänkte jag faktiskt bara tipsa om en blogg. En blogg som just nu kör en bra och mysig adventskalender. Just nu ligger det dessutom en liten tävling uppe (håller på tom söndag). Kolla här och var med och tävla ni också vettja! Det är Sammelsurium som för er som inte vet är min lillasyster som har bloggen jag tipsar om!

 

 

 

collage fyrkant

Bilden snodd från hennes blogg.

Nu önskar jag er en härlig torsdag (!) med eller utan snö!

Puss, kram och Kärlek

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Kakaobönans julblogg 5/12

  1. Channal skriver:

    Vintrar som de tidigare är så vackra! Vit fin snö och minus tio! Bara vi slipper snöslask eller -30 grader! Ska titta in till din syster. Ha det gott!

    KRAMAR Anna

  2. dianasdrömmar skriver:

    Ingen snö i sikte ännu….kram Diana

  3. Tack snälla för länkningen. Ingen snö än här fast jag vill gärna ha lite snö!
    Kram

  4. Therese skriver:

    Hoppas du får en skön hel, med eller utan snö! Kram

  5. Anncathrine skriver:

    Hej!

    Instämmer helt och fullt med dig vad gäller snön!
    Roligt, ska kika in på Sammelsurums blogg!

    Kram och trevlig helg
    Anncathrine

  6. Tina skriver:

    Lite snö kom det minsann idag. Tyvärr kommer jag inte in på din systers blogg, får försöka senare igen. Kramisar Tina

  7. Freja skriver:

    Själv längtar jag efter mer snö, vi har bara ett tunt lager hos oss…

Kommentera

