Måndagsblues

Idag är det måndag och det känns som det kommer vara det hela dagen också.

Helgen har varit bra. Väldigt lugn, nästan på gränsen till för oaktiv. Det kan visst kännas så ibland också.

Var på kalas i fredagskväll. Svägerska och barnens ena kusin skulle firas. Vi bjöds på god kycklingrätt med pasta och tårta och kaffe efter det. Mums sa magen!

Hanna har kommit hem från London och allt hade gått jättebra och hon och hennes kompis var mer än nöjda med resan. Kul när allt klaffar och de är välbehållna hemma igen. Resväskan hade som väntat fyllts på en del sen de lämnade Sverige och jag tycker hon hittat fina saker. Hon jobbade i lördags och sen var hon ute på kvällen och idag är hon sjuk. Undrar om det varit för mycket ett tag eller om det helt enkelt är ett virus hon åkt på. Ligger hemma med feber gör hon i alla fall. Hoppas hon kryar på sig fort.

Helgvädret har inte varit direkt inbjudande till härliga långpromenader. Jag och mannen tog oss ut en sväng i lördags men annars har det mest regnat tycker jag. Idag när jag sitter på jobbet igen är det såklart härligt soligt och krispigt höstväder ute.

När jag och Hanna var i Stockholms sist och såg Blodsbröder så var vi och fikade innan. En långpromenad och den här fikan hade jag inte sagt nej till just nu

IMG_2820

Varm choklad med grädde och marschmallows och äppelpaj med vaniljsås. Oh så gott! (men vi orkade inte all choklad och heller inte hela pajen, att man aldrig lär sig…)

Den här veckan har jag en hel del inbokat. Ska bla på ljusparty (har redan meddelat värdinnan att jag inte kommer handla efter som lillasyster säljer samma ljus, men lukta kan jag), jag ska klippa mig och så är det visst begravning också.

Hoppas ni får en finfin start på veckan så hörs vi snart igen!

Puss, kram och Kärlek

 

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Måndagsblues

  1. sahra skriver:

    Jaha. Det var tidigare förlustelser du lade upp på insta. I vilket fall som helst ser det galet gott ut. Just nu tröstäter jag alldeles för mycket skit. Fyfan. Livet är jobbigt nu. Men något positivt är att jag ska gå på en andra intervju på torsdag så tänk på mig.
    Härligt att Hanna var nöjd med resan. Klart. London för en ung tjej. Måste ju vara wow. Vill hon inte åka med sin mamma och gå på musikal där?
    Jobbigt med begravningen. Usch. Så ledsamt. Vet du hur det blir på jobbet i fortsättningen?
    Kram

  2. hönapöna skriver:

    en lugn helg är inte helt fel… och den där fikan så smarrig ut!

  3. Channal skriver:

    GOTT! Värmer i mörkret…

    Skönt med en lugn helg och jättekul med en Londontripp för Hanna! Men stackars hon! KRYAPÅKRAM till henne!

    KRAM Anna

  4. Melody&M.E skriver:

    Men jösses så gott du bjuder på! Jag vill ha… bara ätit sallad idag!
    Hoppas Hanna kryar på sig, trist att åka på förkyldningsvirus!
    kram M.E

  5. Anncathrine skriver:

    Hej Pia!

    Jaaa, visst är det skönt när barnen är hemma igen från sina resor, välbehållna och nöjda.Roligt att dom reser så klart, men, väldigt skönt när dom är hemma igen…
    Tack själv för i torsdags, jätteroligt att du kunde komma.

    Kram Anncathrine

  6. Helena skriver:

    Det hade varit mysigt att ha setts över en fika I lördags, det hade jag ingen tanke på ens.
    Kul att få hem dottern och veta att allt gått bra. Det är väl flygplan och luftombyte som gjort henne sjuk.
    Kram Helena

  7. Det finns så mycket fint på PL denna höst! Kommer lägga ytterligare en beställning efter den 16e bara att du hör av dig om du hittar något. Kolla in gästerbjudandena!
    Kram

  8. Sandra skriver:

    Ibland är det skönt med lugna helger, fast ibland kan jag ju bli lite rastlös av det med! Lagom är bäst 😉
    Tror säkert din dotter hade det kanon, tråkigt att hon blev sjuk men hellre ligga hemma sjuk än i London!
    Smaskens vad go den där fikan såg ut!

    Ha en fortsatt fin tisdag
    Kramar Sandra

  9. Tina skriver:

    Jag också haft en lugn o skön helg, ibland behöver man det. Vilken smarrig fika ni mumsade på, mmm. Hoppas Hanna mår bättre, trist att ligga sjuk. Kramisar Tina

Kommentera

