Ö som i

Önska och Önskestjärna!

IMG_2815

Ja, mina vänner, nu har vi kommit till den här fototumaningens sista bokstav och sista dag. Känns lite vemodigt men ändå helt fantastiskt. Är så glad att jag hoppade på denna utmaning.

Önska. Vet ni vad jag önskar med min stjärna? Jag önskar att vi tillsammans ska besegra cancer. Att vi tillsammans genom bl a att kommentera här hos mig, ska samla ihop en massa pengar till forskning för att hitta ett botemedel och utrota den här hemska sjukdomen som hela den här fotoutmaningen handlat om.

Igår på cancergalan sa Kristin Kaspersen att det idag är 8 av 10 som får bröstcancer som överlever men att det måste bli 10 av 10. Och visst är det så det måste bli!

Brukar inte titta på den typen av galor då jag är så blödig av mig och det blir en enda stor gråtsörja av alltihop men igår såg jag galan och när man ser dessa människor som drabbas och deras familjer så känns det så rätt att skänka lite pengar. Var och en efter sin förmåga, men många bäckar små ni vet…

Eftersom det är sista chansen för er att kommentera och se till att det kommer in ännu mer pengar så dubblar jag idag fast det inte är fredag. Alltså två kronor per kommentar även idag!

Kolla även in till Malin och Sara för att hitta fler som ni kan kommentera hos!

Och nu önskar jag att ni får en fin tisdag!

Puss, kram och Kärlek

 

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Ö som i

  1. sahrabunner skriver:

    Yihaaaa för dig. Bra där. Självklart får du en kommentar av mig. Jag såg lite av galan. Hon hade en fantastisk klänning KK. Kram

  2. Sandra skriver:

    Jamen visst känns det konstigt att Ö är här… Tyvärr såg jag inte cancergalan igår, men visst skulle det vara ett mål med 10-10! Fuck cancer!
    Jag gillar ditt Ä inlägg- kärlek!!

    Kramar Sandra

  3. Melody&M.E skriver:

    Jag missade ju galan p g a Simone snodde elen här i hela 19 timmar, men nu ska jag se
    den på datorn i kväll! Det blir nog några tårar här också!
    Bra initiativ att dubbla idag!
    Kram M.E

  4. Helena skriver:

    Mycket bra ide med att bokstavsblogga för cancerforskning! Bra gjort att komma på något att skriva om varje dag. Kram kram

  5. Fröken Foto skriver:

    Bra skrivit! och tusen tack för din medverkan 🙂

    kram kram Malin

  6. hönapöna skriver:

    bra sak att önska… och jag önskar verkligen att de pengar som har samlats in den här utmaningen ska få göra skillnad!

  7. Freja skriver:

    En vacker stjärna och en vacker önskan!

Kommentera

