Z och Å

Oj, oj, oj, hade inte någon datortid igår då jag var upptagen med livet. Har ju haft mamma och pappa här i helgen så min tid prioriterades till att umgås med dem.

Men, jag hade ju bestämt mig för att inte missa någon bokstav i fotoutmaningen så jag fuskar lite och slänger in både ett Z och ett Å idag.

Först ut om än en dag för zent kommer här mitt Z som i

Å 001

 

Zumba! Det är verkligen en träningsform som tilltalar mig. Älskar musiken och rörelserna. Tyvärr har min j…a hälsena gjort så att jag inte kunnat träna zumba på ett tag men då den nu är behandlad igen så hoppas jag att jag snart kan zumba lite igen. Det längtar jag efter!

Mitt Å blir Å som i

Å 002

 

Årstider! Tycker Sverige är ett fantastiskt land som har så varierat väder och jag älskar våra årstider. Även om jag tycker att våren och sommaren kunde vara längre och hösten och framförallt vintern kunde vara lite kortare så skulle jag inte vilja vara utan växlingarna mellan årstiderna.

Nu ni, är det bara två dagar och två bokstäver kvar och sen är denna fotoutmaning som Malin och Sara startade den första oktober, denna rosa månad, till förmån för bröstcancerforskningen och Rosa Bandet. Så ju fler kommentarer på detta inlägg desto fler liv kanske vi kan rädda för varje kommentar skänker jag en krona. Många bäckar små…

Hoppas ni har en härlig söndag! Jag ska klä på mig och gå iväg på en långprommis i solen.

Puss, kram och Kärlek

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Z och Å

  1. Tina skriver:

    Zumba är en träningsfavorit för mig, älskar musiken o stegen. Alla årstider har sin charm, men jag föredrar vår o höst. Kramisar Tina

  2. Karin skriver:

    Å så bra med dina årstider 🙂 Ha det bra Karin

  3. hönapöna skriver:

    Årstider är härligt. .. tråkigt vore det väl annars. Perfekt å!

  4. Bra å där, relativt nöjd med mitt å också.
    Kram

  5. Melody&M.E skriver:

    Zumba tror jag faktiskt att du är ensam om att ha på Z! Verkar roligt men jobbigt!
    Vackra foton på Årstid! Egentligen borde du ju få två kommentarer av oss var för det här inlägget!
    Kram M.E

  6. Anncathrine skriver:

    Hej där!
    Bättre zent än aldrig!!! Eller hur?! Ibland, ofta är det så att livet gör att man inte hinner med bloggen, och det är ju faktiskt helt okej!

    Kram Anncathrine

  7. Anncathrine skriver:

    Hej igen!
    Tänkte att det är bäst att köra två kommentarer eftersom det är 2 bokstäver!
    Årstiderna gillar jag också. Alla tre, utom den fjärde, vintern, så där, tycker jag om den.Kan faktiskt gärna hoppa över den.

    Kramar Anncathrine

  8. Freja skriver:

    Zumba tror jag att jag skulle gilla oxå, men det fick bli hemma framför TVn i så fall, jag tycker det är bökigt med gym…

  9. sahra skriver:

    Superbra tolkningar. Igen. Blir så imponerad av hur alla tänker och vad de presenterar i den här utmaningen. Zumba blir det för mig ikväll. Trots dagen. Men jag tror hon ger mig ok till att skaka rumpa. Hon älskade det själv. Kram

  10. ergo sum skriver:

    *ler* Håller med om dina Z och Å – gillar det jag också! Kramar

Kommentera

