U som i

Umgänge, att umgås

Jag är en ganska social människa som gillar att umgås med släkt och vänner. Är oftast glad och positiv i min inställning och tackar sällan nej när tillfälle bjuds att träffa folk för att umgås.

IMG_2759

Här umgås jag med min dotter, det var ifrån igår när vi var till Stockholm. Det var vi som var på teatern tillsammans.

När vi sen kom hem hade man och son fixat middagsmat så då umgicks vi hela familjen. Det är det allra bästa umgänget tycker jag, när vi alla är samlade och tillsammans!

Annars är det inte någon bra måndag för mig. Min förkylning har brutit ut ordentligt och jag känner mig helt sänkt. Är på jobbet men får se hur länge jag stannar. Antar att ingen tackar mig för min lojalitet sen när jag smittat ner alla andra…?!?!

Önskar er en fin start på veckan!

Och som ni vet vid det här laget så var detta ett inlägg i fotoutmaningen A-Ö till förmån för Rosa Bandet.

Puss, Kram och Kärlek

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till U som i

  1. Usch trist. Jag är ledig jag och försöker hushållspyssla och hålla mig undan regnet!
    Nej ingen tackar dig om du smittar ned alla.
    Kram

  2. Sandra skriver:

    Det var ett bra U! Umgås är viktigt! Både som familj och med sina vänner!

    Åk hem och kurera dig!
    Krya på dig
    Kram Sandra

  3. sahrabunner skriver:

    Superbra tolkning. Otroligt bra kort på Hanna. Supersöt. Umgås är aldrig fel. Och med dig är det synnerligen trevligt
    Kram

  4. Jane skriver:

    Vad vacker hon är din dotter.
    Min gubbe och ena dottern har oxå sätt blodsbröder.
    Kramar i massor / Jane

  5. Japp, umgås med nära och kära är det allra bästa!!!!

    Krya hörru, hoppas att det inte blir mycket mer med sjukan än vad det redan är!

    Kramkram Anna

  6. Tina skriver:

    Men wow vad vacker din dotter är, mysigt att ha en mor dotter dag. Hoppas du åkte hem vännen o bäddade ner dig o nu mår lite bättre. Krya på dig. Kramisar Tina

  7. Channal skriver:

    Att umgås gillar jag också! Vilken mysig dag ni fick!! En riktig vitaminboots!

    Hoppas du snart blir bra! KryaKramar Anna

  8. ergo sum skriver:

    Härligt att umgås! Jättevacker dotter – mamma upp i dagen! Kramar och krya på dig!

Kommentera

