T som i

Teater!

T

 

Ber om ursäkt för urkass bild.

Som alla ni som följt mig ett tag vet om så är jag en musikalnörd av rang. Älskar musikaler och går på alla jag kan och har råd med för tyvärr är det väldigt dyrt.

Idag har jag och Hanna varit på StadsTeatern och tittat på Blodsbröder.

Blodsbröder handlar om enäggstvillingarna Mickey och Eddie som skiljs åt efter födseln. Deras mamma, mrs. Johnstone, har redan många barn och har inte råd att försörja båda två utan ger bort Eddie till den förmögna Mrs. Lyons hos vilken hon arbetar som städerska. De svär vid bibeln att aldrig berätta och för sina andra barn säger Mrs. Johnstone att Eddie dött vid födseln och kommit till himlen.

När de är sju år träffas Mickey och Eddie av en slump och blir bästa vänner. De upptäcker att de fyller år på samma dag och bestämmer sig för att bli blodsbröder. De växer upp och klasskillnaderna gör sig mer och mer synliga mellan dem. Eddie röner stora framgångar vid universitetet och Mickey hamnar i fängelse. Bröderna är helt olika men fortfarande tvillingbröder utan att veta om det.

I de ledande rollerna kunde vi se Jennifer Brown, Albin Flinkas, Anton Lundqvist och Niklas Hjulström. Är ni nyfikna och vill läsa mer kan ni göra det här.

Vi som mest varit på privatteatrarna och tittat på föreställningar tyckte detta var helt annorlunda. Här var inte scen och kuliss påkostad alls. Kostym förekom knappt alls. Det var kalt och avskalat men både jag och Hanna gillade det. Det var en annorlunda föreställning och vissa saker i handlingen kunde ifrågasättas men på det stora hela tycker vi det var en bra och sevärd musikal.

Det som strulade idag var att det var inställda tåg på två av de sträckor vi åker. Första sträckan tog vi bilen men sen blev det både tåg, buss och tunnelbana. Nu funkade det bra då det inte var en massa väntetider utan det flöt på för det var planerade arbeten på spåret och därmed inplanerade ersättningsbussar. Såklart tar det längre tid och är lite mer bök men det var ändå helt ok.

Nu är det bara en dryg vecka kvar på fotoutmaningen A-Ö till förmån till Rosa Bandet och bröstcancerforskningen som Malin och Sara drog igång. Många är vi som är med och förhoppningsvis kommer det bli många kronor till Rosa Bandet. Ju mer ni/vi kommenterar hos oss som är med desto mer pengar!

Är det fler än jag som ska se Solsidan ikväll?

Puss, kram och Kärlek

Har ni hört historien om kvinnan som föder
ett tvillingpar en dag, det var två bröder?
De var lika som bär, precis samma sort
den ena hon behöll och den andra gav hon bort.

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till T som i

  1. sahra skriver:

    Oh yeah. Och Hellenius. Och filmen efter med Ryan Gosling.

  2. Ska INTE se Solsidan! Jag vill gärna se ” Livet är en schlager” med er om ni ska se den nästa år… Kram

  3. Lotta skriver:

    Stadsteatern – så trevligt! Det var så länge sedan jag var där. De har massor av bra uppsättningar!

    Solsidan ser jag jättegärna och hoppas den går att se på play.

    KRAM, ha en fin vecka!

    Lotta

  4. ergo sum skriver:

    ÄLSKAR teater och musikaler och har sett Blodsbröder i en uppsättning som gick här i vår stad och i Göteborg. HELT MAGISKT! Även den uppsättningen vi såg var sparsmakad men vilken fantastisk utstrålning skådespelarna hade!! De hade utsålt alla föreställningar.

    Kram

  5. Helena skriver:

    Det är väll underbart att kunna gå på så mycket teatrar som du gör!? Här är tyvärr inte utbudet så stort men vi ska se Rain man i Stockholm i december i alla fall.

Kommentera

