O som i

Oj, oj, oj vad ni är bra på att skriva kommentarer! Tack!

Nej, det kan jag ju inte fota och eftersom det här är en fotoutmaning så kommer här O som i

IMG_2722

Ostkrokar!

Till för bara några år sedan så gillade jag inte ostkrokar nåt vidare. Visst åt jag väl men jag kunde precis lika bra låta bli. Var mer för chips men framförallt popcorn. Idag gillar jag absolut både popcorn och chips också men nåt har hänt med smaken för ostkrokar. Skyller på min man då dessa gula ostsmakande godingar alltid varit hans favorit på snacksbordet. En skål ostkrokar ihop med en bra film framför tvn, det är grejer det!

Gillar ni ostkrokar?

Och det heter OSTKROKAR, inte ostbågar eller nåt annat trams, hör ni det!!!???

Tjatar inte mer om att detta är ett inlägg i Saras och Malins fotoutmaning till förmån för Rosa Bandet för det vet ni ju redan…

Önskar er en finfin tisdag!

Puss, kram och Kärlek

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till O som i

  1. Veronica Robin skriver:

    Älskar ostBÅGAR men man blir så kladdig. Äldste sonen äter dem med gaffel eller med kinapinnar. Bra idé tycker jag 🙂

  2. sahrabunner skriver:

    Haha. Hade också tänkt skriva om detta snacks. Jag avskyr dom. Ändå kommer jag på mig själv med att äta upp hela skålen om det bjuds. Köper dock aldrig själv. Och du. Ostbågar heter det ju.

  3. ergo sum skriver:

    Du. OstBÅGAR är helt ok. Men godast är sådana där Crunchies!! Mums.. 😉

  4. Ja det klart det heter ostKROKAR och inget annat. Så du har börjat tycka om dem… Där ser man.
    Måste komma med ett inlägg idag jag med…frågan är bara vad.
    Kram

  5. Melody&M.E skriver:

    Tror aldrig jag sagt ostkrokar, heter det inte ostbågar? Har jag missat något? Kan bero på att jag inte äter sådana där gulingar som man blir så kladdig av på fingrarna. Men de ser väldigt goda ut i din skål, så kanske får testa några nästa gång de finns på bordet!
    Kram M.E

  6. Helena skriver:

    Ha ha vill ju inte göra mig osams med dig men det heter faktiskt OSTBÅGAR! Står till och med på Estrellas påsar (även om vi oftast äter OLW:s, där det står på engelska på påsen). Gott är det i alla fall oavsett vad de heter 😉

  7. Anncathrine skriver:

    Hej!

    Ostkrokar, jaaa, för mig får det heta vad det vill, tycker ändå inte om dom! Nej, tacka vet jag nötter!

    Kramar till dig
    Anncathrine

  8. Jennifer skriver:

    OOoo så gott 😉

    Kul att du är med i insamlingen för Rosa Bandet – idag länkade jag till alla som är med!
    Ha en underbar tisdagskväll!//Jennifer

  9. Anncathrine skriver:

    Hej igen!

    Tack för slutfört uppdrag!

    Kram

  10. Karin skriver:

    Ostbågar heter dom i min värld och jag är sjukt förtjust i dom. Tänkte ha det på bokstaven O idag men risken fanns att jag skulle äta upp en hel påse då och det ska jag försöka undvika 🙂 Karin

  11. Channal skriver:

    Men hallå! Det heter ostbågar PIA!!!! Jag äter inte snacks… men galen i nötter och naturgodis eftersom det är så hälsosamt!

    Puss o Kram Anna

  12. Tina skriver:

    Ostbågar eller ostkrokar, äter inte de här oranga sakerna…fast de ser väldigt goda ut på bilden…jag håller mig till nötter istället. Kramisar Tina

  13. Fröken Foto skriver:

    En riktigt god tolkning av bokstaven 🙂 Fint!

    kramen

  14. dianasdrömmar skriver:

    Älskar ostbågar 🙂 kram Diana

  15. Ostbågar – förlåt ostkrokar – är en favorit men om jag får välja så tar jag hellre ostbollarna för det har ännu mer ostsmak.
    Kram Helén

Kommentera

