M som i

min Medaljong

M 001

 

Den här har jag nu haft i exakt 20 år. Fick den av mina svärföräldrar då jag fyllde år efter att vi precis fått Dennis (en månad innan). Vårt första barn och deras första barnbarn. På baksidan är det graverat mitt namn och Dennis födelsedatum. Älskar min Medaljong och den har såklart en speciell betydelse för mig.

Inuti, ja, den går att öppna, finns foton på mina små hjärtegull när de var just små

M 002

 

När jag fick den så var det bilder på en nyfödd Dennis där i men sen ville jag såklart ha bild på båda barnen och jag tänker inte byta ut bilderna mot några där de är äldre. Vill ha min Medaljong precis så här!

Ja, detta är såklart ett inlägg i fotoutmaningen från A-Ö till förmån för bröstcancerforskningen och Rosa Bandet men det vet ni väl vid det här laget.

Tusen Tack för alla grattishälsningar jag fick igår! Ni är för rara! Dagen var bra, ganska lugn. Firade med min familj, Dennis flickvän och min bror som var här på lunch. På kvällen var mannen och jag själva då barnen var iväg på annat. Idag kommer rövargänget med svärföräldrar, mannens familjer och alla barn så då blir det allt annat än lugnt 🙂

Återkommer senare med kommentarer hos er andra. Nu ska jag förbereda kalas!

Puss, kram och Kärlek

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 26år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 24 och dottern är 22 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till M som i

  1. Channal skriver:

    Så vacker! Vilken fin minnesgåva! Den ska hänga nära hjärtat!

    Ha en toppendag med rövargänget!

    Kram till fina dig! Anna

  2. sahra skriver:

    Vilken fantastisk gåva och precis vill man ju ha den precis som man alltid har haft den. Kram

  3. ergo sum skriver:

    Vacker! Önskar dig en fin dag!

  4. Sandra skriver:

    Vilket fint minne 🙂
    Grattis i efterskott

    Kram Sandra

  5. Tina skriver:

    Så vacker o så härligt att ha sina finaste nära sig alltid. Ha en toppendag med familjen. Kramisar Tina

  6. Melody&M.E skriver:

    Ett försenat GRATTIS! Så vacker medaljong du har! Jag har också en som jag fått av min morfar, han hade den i sin klockkedja när han var ung. När jag fick den fanns det foton i den, men dum som jag var så plockade jag ut dem och satte in nya!
    Kram M.E

  7. Karin skriver:

    Grattis i efterskott , superfin medaljong och vad gulligt med barnens bilder i. Fin söndagskväll till dig Karin

  8. Fröken Foto skriver:

    Grattis! så vacker den är! Ett riktigt fint M 🙂

    kram kram Malin

  9. Cathrine skriver:

    Fantastiskt fin medaljong! Jag har en liknande efter min mormor, som nu är nästan 40 år gammal, med ett bitmärke efter mig som liten! Jag har alltid tänkt att sätta in bilder på mina barn i den, men det är så otroligt små bildfönster, så vet inte hur jag ska få dit något foto. Din ser ut att ha lite större bildfönster! Ett perfekt sätt att bära dina barn nära hjärtat!

    Ett stor grattis på din dag, hoppas du haft den allra bästa!

  10. Helena skriver:

    Underbar medaljong och mysigt minne!
    Hoppas firandet idag gick bra.
    Kramar

  11. Freja skriver:

    Åhh, det liknar en medaljong jag har som jag fått av mannen för länge sedan (kanske lika längesedan som när du fick din!). Men jag har bilder på mina katter som jag hade då i den…

Lämna en kommentar