K som i

Idag är det fredag och bloggen ska ha en liten extra touch av rosa. För varje kommentar skänker vi som är med i bokstavsutmaningen dessutom 2 kronor, många bäckar små…

För att se vilka fler som kör fotoutmaningen från A-Ö till förmån för Rosa Bandet kan ni kolla in hos Sara, där finns en uppdaterad lista.

Idag väljer jag en bild föreställande något som jag tycker väldigt mycket om

IMG_2653

KÄRLEKSMUMS!

Det är nog den kakan som är favoritkakan nummer ett och den som jag bakat flest gånger av alla i mitt liv. Den här gången med rosafärgat kokos dagen till ära, för jag tycker det ska vara kokos och inte sött, knastrigt strössel på.

Allra godast är den tillsammans med ett glas iskall lättmjölk

IMG_2654

Eftersom det är rosa fredag så bjuder jag även på en gammal bild, kan inte bli så mycket mer rosa än så här va?!

cropped-rosa-0032.jpg

Som sagt, jag bjuder på den!

Hoppas ni får en härlig fredag!

Puss, kram och Kärlek

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till K som i

  1. Therese skriver:

    Oj vad läckra bilder, så gott det ser ut! Hoppas du får en toppenhelg, kram

  2. sahrabunner skriver:

    Haha. Så klart. Kärleksmums. Toppenidé. Men vad menar du med strössel. Jag har aldrig sett strössel på kärleksmums. No no. Det går inte. Cocos ska det va. Jag har svårt att få till rosa touche. Jag totalglömmer det es jag schemalägger inläggen några dagar i förväg. Kram

  3. Veronica Robin skriver:

    Hahaha, när jag ser eller hör om Kärleksmums kommer jag att tänka på en historia vår härliga receptionist på AEX berättade. Hon hade en väninna från forna jugoslavien som fått praktik på en snobbish advokatfirma. Hon ville göra gott intryck och bakade kärleksmums till fikat en dag. De satt där, alla slipsar och kostymer och bakåtslickat hår och hon reser sig upp och säger på sin brutna svenska att ”varsågoda att äta, jag bjuder på… (kort tvekan) kussimurra!”
    Jag hade dött!

  4. kakaobonan67 skriver:

    Hahaha, den är ju underbar Veronica! Kanske ska börja kalla den kussimurrakaka.
    Annars går den under namnet smutskaka hos oss då barnen sa det när dem var små för det blir så ”smutsigt” när man äter den…

  5. Eva Olsson skriver:

    Hahaha skrattar gott till era inlägg! Kussimurrakaka bakade jag senast i söndags å är en favorit i vår familj med. Trevlig helg! Kram

  6. MM så goda dom ser ut! Ska det bjudas på dom i morgon kanske.
    Kram Helena

  7. Channal skriver:

    Kärlekmums var lycka när jag fick det som barn. Då var det fest!! Så goda!

    Fin fredag till dig! KRAM Anna

  8. Fröken Foto skriver:

    Mmm, kärleksmums som är så gott!
    Fint K 🙂

    kram kram Malin

  9. Melody&M.E skriver:

    Visst sa det vara kokos på Kärleksmums! Min mans favoritkaka så den bakas här ibland.
    Men någon sådan där tjusig rosa bil det har jag aldrig åkt i!
    Önskar dig en skön helg!
    kram M.E

  10. hönapöna skriver:

    härliga bilder… och japp, den där kakan ser kanongod ut!

  11. ergo sum skriver:

    Men se där!!! DÄR var ju rosa inlägget! Underbara bilder. och kärleksmums SKA vara med kokos..

    Kramar

Kommentera

