E som i…

…Ekologisk färskpressad apelsinjuice

juice 001

 

juice 002

 

Den här årstiden, höst och vinter, pressar vi jättemycket apelsiner till helgfrukostarna. Allra godast blir den av Ekologiska apelsiner. Den elektriska juicepressen är många år och väl använd så den var ett bra köp en gång i tiden. Ofta köper man kanske en massa maskiner som sen bara står i skåpen men denna är som sagt väl använd. Så gott med egenpressad juice och förhoppningsvis gör vitaminerna att några elaka basilusker håller sig borta också 🙂

Detta blev dagens bidrag i fotoutmaningen A-Ö som Sara och Malin dragit igång till förmån för Rosa Bandet. För varje kommentar jag får skänker jag en krona till Rosa Bandet och på fredagar är det lite extra rosa och då blir bidraget två kronor per kommentar. Vill ni se fler som bokstavsbloggar kika in hos Sara.

Annars är detta en dag där både sorg och glädje samlats. Fick ett telefonsamtal i morse om att en av mina chefer drabbats av en hjärtinfarkt som han tyvärr inte klarade. Han var i London tillsammans med sin bror, brorshustru och några vänner och de var på teater tillsammans när det hände. Vet egentligen inte så mycket mer men det känns tungt. Vi är så få på jobbet där jag är enda anställda med dessa två bröder som chefer. Vet inte om ni minns med det är bara ett och ett halvt år sedan sen deras pappa gick bort så det är en stor sorg att ännu en familjemedlem nu är borta. Resten av gänget är ännu kvar i London så jag får väl veta mer när de är på svensk mark igen.

Så har det ju också varit en glädjens dag då vi firat svärföräldrarna på deras 50-åriga bröllopsdag. Vi åt lunch tillsammans alla deras barn, vi respektive och barnbarnen. De uppskattar så otroligt mycket att vi är tillsammans allihopa. Nu har vi skickat iväg dem på teater. Hoppas de får en trevlig kväll och att inte spökena skräms för mycket…

Hoppas ni får en skön lördagskväll och var rädda om er!

Puss, kram och Kärlek

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till E som i…

  1. sahrabunner skriver:

    Livet. Sorg och glädje. Skratt och grått. Tillsammans. Hand i hand. Jättesorgligt och väldigt hemskt för hans nära och kära som var där tillsammans med honom. Kram

  2. Å vad gott med färskpressad juice.
    Sorgligt med din chef.
    Kram Helén

  3. ergo sum skriver:

    Ja du – jag beklagar din förlust. Livet är sådär. En blandning.
    Skickar kramar

  4. Melody&M.E skriver:

    Så sorgligt med din chef och vilken chock det måste ha varit för hans familj!
    En sådan där juicepress har jag också någonstans i ett skåp, kanske dags att plocka fram den.
    Men här finns bara två apelsiner i fruktskålen, så det blir nog att handla först.
    Önskar dig en skön söndag!
    Kram M.E

  5. Eva Olsson skriver:

    Sorgligt till max!!! ❤ Bra att du fick väga upp det senare med trevlig lunch. Kram

  6. Anncathrine skriver:

    Fy så hemskt med din chef! Det händer så mycket otäckt hela tiden, sjukdomar och olyckor.Gäller att ta tillvara på tiden, leva i nuet, inte skjuta upp alltför mycket till senare… Men, det är ju inte alltid så lätt att leva efter det, man jobbar och veckorna rusar fram.

    Färskpressad juice är fantastiskt gott! Pressar ofta här hemma också.

    Kramar Anncathrine

Kommentera

