Dejtnight och lite shopping

Igår kväll var då lantlollan på besök i stora staden. Jag hade dejt med Veronica och Sahra. Vi var på Boquerian i Mood-gallerian och det var lika roligt och mysigt som alltid när vi ses. Kan säga att det var en hel del som avhandlades under kvällen och det känns att vi faktiskt känner varandra nu och kan ta upp saker som kan vara lite känsliga och sånt som man pratar med sina vänner om. Det är nåt jag tackar Ameliabloggen för, fina vänner!

Själva restaurangen var jag inte jätteimpad av. Det var lite tapasstuk på maten med smårätter. Visst, det var absolut gott men inget över det vanliga. Jag åt bl a denna jättehamburgare som jag tror kan ha varit ca 5cm i diameter och kanske 7cm hög. Liten och söt och god. Dessutom åt jag dessa små ugnsbakade paprikor med havssalt och de var riktigt goda. Mina gambas fotade jag aldrig men de slank ner dem också.

 

IMG_2542

IMG_2543

Tack finaste för en härlig kväll!

Då jag väldigt sällan är i huvudstaden fast det bara tar en timme med pendeltåget så passade jag på att åka in lite tidigare. Slank in en sväng på nyöppnade Zara Home och där hade jag kunnat spendera en lång stund. Nu blev det bara en snabbkoll den här gången men dit ska jag absolut igen. Så mycket fint!

Tog också varvet runt i Mood-gallerian då jag inte varit där alls innan. Har länge letat en marinblå quiltad jacka som inte kostar för mycket och som inte har bälte i midjan. Första butiken jag går in i har just en sån jacka jag letat efter. Såklart fick den följa med hem. Den kommer från Saint Tropez och kostar 699, Perfekt!

jacka

Efter vi skijdes åt hade jag lite tid att fördriva innan mitt tåg skulle gå så jag tillbringade den tiden inne på Åhléns. De har öppet till 21.00 på vardagar vilket passade mig perfekt. Min älskade väska från Ceannis har jag slitit ut och slängt så även en ny sån stod på önskelistan. Gillar modellen då jag dels vill få plats med bl a matlåda och bok och dels vill jag kunna hänga den över mig diagonalt då jag går en del till och från tåget. En bärapåarmenväska är inte riktigt min grej. Jag har såna också men till vardags, till och från jobbet är denna modellen min favorit. Blev så glad när jag hittade denna i två olika blå nyanser på just Åhléns. Så ja, den fick också följa med hem.

väska

Ja, det var min torsdagkväll det.

Känner mig trött idag så det är tur det är fredag. Mannen ska på öl- och whiskeymässan i morgon och jag har en helt blank almanacka inför helgen. Skönt!

Var rädda om er!

Puss, kram och Kärlek

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Dejtnight och lite shopping

  1. Veronica skriver:

    Vi hinner med mycket på kort tid må jag säga! Men längtar efter den där helkvällen. Jag kanske skulle städa hemma och så kunde ni komma hit och sova över 🙂

  2. sahra skriver:

    Hann du med så mycket du. Vill också till Zara home. Har bara varit inne i deras Dubai affär. Förutom online då.
    Sorry Veronica. Men jag röstar på en helkväll hos Pia. Då kanske vi får bada under stjärnhimmel.

  3. Channal skriver:

    Vilken rolig dag du fick! Mysigt att kunna träffas, snacka o äta lite tapas. En klassisk afterwork!

    Så mycket snyggt du fick med dig hem! Kul!! Visst hade de mycket fint på ZaraHome!

    Du ska ha en skön helg och njut av egentid!

    Puss o Kram Anna

  4. Lotta skriver:

    Wow, vilken dag!! Jättefint att träffas så här.

    Ha en skön helg!

    KRAM
    Lotta

  5. Jane skriver:

    Ååh! Jag älskar den gallerian. Sedan så luktar det så gott inne på MOOD.
    Vad kul att ni har trevligt på era möten.
    Kramar i massor finaste du / Jane

  6. Annika skriver:

    Så snygg jacka och väskan var också fin. Vad kul att ni hittat varandra och har så kul när ni träffas. Ha en fin lördag. Kram

  7. ergo sum skriver:

    *ler* Men vilken härlig dag – tror att det var så att flera av er verkligen behövde den! Kan förstå att ni hade det trevligt! Väskan ser jättefin ut och trots att jag verkligen inte är en väsktjej blev jag förtjust! Hoppas din helg är bra!

    Kramar

  8. Freja skriver:

    Låter som en härlig kväll, så kul!

  9. Tina skriver:

    Men oj vad du hann med mycket roligt o vilka snygga saker som fick följa med hem. Hoppas du haft en härlig helg vännen. Kramisar Tina

Kommentera

