Liten blir stor

Idag för 20 år sedan föddes min lilla son. Lilla tyckte jag, medans många frågade om han hade skolväskan på när han kom ut. Skitkul, not! För mig var han pytteliten, vårt första barn. Ok, han vägde duktiga 4850gr och var 56cm lång men allt är väl realtivt…

Första dygnet var lite turbulent. Jag förlorade väldigt mycket blod och var yr och matt till en början. Dessutom hade han ett blåsljud på hjärtat så han fick tillsammans med mannen och en sköterska åka taxi till Karolinska i Solna för koll. Jobbigt att ligga kvar på BB då kan jag säga men jag fick inte följa med. Idag hade jag förmodligen struntat i vad de sa och åkt ändå men det gjorde jag inte då och han hade ju sin pappa med. Det visade sig vara ofarligt och något som växte bort (har kollat det ett par gånger efter han blivit äldre). Skönt!

Sen har det faktiskt varit en ganska lugn och behaglig tillvaro att vara mamma till den här killen. Han har varit och är snäll och ganska lugn av sig. Alltid en glädjespridare och han är en kul kille. Nu nästan vuxen. Jag är stolt och glad över den person han blivit och att ha förmånen att få vara hans mamma, nu och för alltid. Älskar honom såklart oändligt.

IMG_2413

IMG_2414

Alldeles nyfödd och nästan 20 (då bilden togs i söndags när vi hade kalas).

En sak jag jag har lärt honom bra är det här med choklad. Han är ju faktiskt son till en Kakaoböna och precis som jag så väljer han alltid choklad om han har chansen. Här en smarrig mjölkchokladtårta (fryst) som jag hittat receptet på hos fina Tina.

Puss, kram och Kärlek

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Liten blir stor

  1. Channal skriver:

    Sådan mor sådan son!! En bjässe till bäbis men liten o söt! Idag en stilig man!!

    Trodde han fick chokladtårta till frukost.

    Hipp hipp hurra till Dennis ida’!

    Kram o grattis! Anna

  2. Paula´s Blogg skriver:

    Grattis till sonen!

    Kram

  3. sahrabunner skriver:

    Vilka gosiga kinder. My god. Wille vägde strax under 4500. Det är också mycket. Tjejerna har vägt lite drygt 3000. Ganska stor skillnad.
    Anyway. Hoppas firandet blir till belåtenhet. Kram på er

  4. wwildrose skriver:

    Mums! Och grattis till att ha en så stor och fin son! Måste kännas fantastiskt!

  5. Lotta skriver:

    Underbart! Min första var också go och lite rund 😉 Så stilig han är!!! Om några dagar firar vi vår 20-åring, den 24 september.

    KRAM!

  6. ergo sum skriver:

    Hoppas ni hade en fin födelsedag! Grattis till sonen – lika fin verkar han vara som sin mor! Kramar

  7. Anncathrine skriver:

    Hej Pia!

    Vilket fint inlägg om din son!
    Och, lika söt idag som då!!!

    Kramar och härlig semester

    Anncathrine

  8. Freja skriver:

    Oj, han var mer än ett och ett halvt kilo tyngre och 5 cm längre än nått av mina barn… Jag får smärtor bara av tanken…

  9. Tina skriver:

    Stort grattis till din stiliga son. Läste dina fina ord om hans födelse o blev nostalgisk. Mycket som påminner om min äldsta sons födelse, nästan samma vikt o något liknande trauma med att han inte var ok, de bara tog honom utan att vi visste vad det var för fel, hu vad rädda o oroliga vi var. Han växte också ifrån sitt o mår idag toppen, vilka fina killar vi har o vad stolta vi kan vara att få vara deras mammor. Hoppas chokladtårtan smakade, min äldsta sons favorittårta som han alltid ska ha på sin födelsedag. Stor kram till dig fina Pia. Tina

Kommentera

