Mitt i veckan

Onsdag idag, redan, snart fredag och helg igen. Inte mig emot!

Inledningen på hösten går inte att klaga på va? Inte här där jag bor i alla fall. Eller, måndagen började visserligen med regn men sen blev det bättre och det ska tydligen fortsätta också. Inte mig emot det heller!

Kör envist på med balleriaskor och utan strumpor så länge det går. Idag ser det ut så här

IMG_2374

Och för att ytterligare hålla kvar sommaren lite till så blev det knallrosa naglar den här veckan. Depends gellack. Tyckte först det blev väl knalligt så jag skulle testa med ett glitterlack uppepå. Det blev bara på lillfingernaglarna…

IMG_2373

Jag åker ju till Turkiet om en och en halv vecka och får en dos sommar till men jag misstänker att sen när jag kommer hem igen då är det dags för både strumpor och murrigare färger på naglarna. För då är det nog höst även för mig.

Fortsätter med bra mat och mycket motion. Det går hur bra som helst i veckorna och motionen går bra även på helgen men det är lite svårare med det som åker ner imagen när helgen kommer. Tänker mig för det gör jag men jag känner att jag måste leva också. Resultat kommer ju men det går lite långsammare och då får det vara så. Den här veckan började jag med ett benpass på gymmet med löpning som uppvärmning och roddmaskin som avslut. Det kändes kan jag säga. Igår var det vilodag. Idag blir det nån form av kondition och i morgon ska jag äntligen på zumba igen. Så kul! Då helgen bjuder på en del festligheter får jag se till att komma ut på lite rundor då också. Det går bra nu!

Kanske, kanske kommer jag även packa lite träningskläder i väskan till Turkiet. Vi har nämligen all inclusive…

Njut av dagen!

Puss, kram och Kärlek

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Mitt i veckan

  1. sahrabunner skriver:

    Snygga pigga klatschiga naglar. Annat än mina fula.
    Klart du ska träna lite på sem. Två tre ggr. Eller mer. Det kommer kännas kanon. Försöker skramla pengar för att komma iväg några dagar till Malaga. Kan låna en lgh strax utanför för symbolisk summa. Vill ha lite medelhav och sol och värme innan jag säger tack och hej för i år
    Kram

  2. Anncathrine skriver:

    Instämmer! Försöker också hålla kvar sommaren å länge som bara är möjligt.Skor utan strumpor, sitta ute och äta, kanske ett sista dopp i helgen.
    Så roligt att åka till Turkiet! Jättemysigt, då får du ju verkligen sommar, ännu längre!

    Gör du gelelack själv? Eller är det din dotter som kan sånt? Vet ju att hon är otroligt duktig att lacka fina naglar. Men har ni värmelampa o sånt?

    Mysig onsdag till dig
    Kram Anncathrine

  3. Channal skriver:

    Läckra skor och naglar… passar perfekt till denna sommarvärme!

    Du är så himla duktig med träning och maten! Själv har jag en riktig dipp… väntar på motivationen!

    Turkiet… underbart! Playa, paraplydrinkar och ännu mer SOL!!

    KRAMAR!! Anna

  4. Annika skriver:

    Vad härligt att snart åka till Turkiet. Snygga naglar du har och lacket passar på dig. Klart man ska ha ballerinor så länge det går. Ha en fin onsdag. Kram

  5. ergo sum skriver:

    Visst är det härligt att det snart är helg!! Underbart! Och jättefina naglar! Pia, du är hur duktig som helst som har kommit så väl igång med träning – det är klart att det ger resultat! Många kramar

  6. Freja skriver:

    Härliga naglar!

  7. wwildrose skriver:

    Både skorna och nagellacket var supersnygga! Helt i min smak! Trevlig resa!
    Kram!

Kommentera

