Att redan ha jobbat en hel vecka

Men alltså, hur fort kan en vecka gå egentligen. Har redan jobbat en hel vecka sen semestern och dagarna har bara svischat förbi. Det är ju iofs skönt för det innebär att det är fredag och lediga dagar igen. Jag älskar lediga dagar. Synd bara att dem är så få…

Har ni haft en bra vecka? Jag kan inte klaga. Känns som det var rätt vecka att börja jobba då vädret har varit lite si och så. Varmt visserligen med sol, moln och regn vilket gör att det känns ok att sitta på jobbet. Var ju ändå inte väder att ligga i en solstol 🙂

Förutom att jobba har jag faktiskt inte gjort så mycket. Tvättat, handlat och lagat mat förstås. Varit hos naprapaten som masserade mig så himla hårt igår så jag är helt öm både på skinkan och baksidan lår. Vet inte vad jag gör men jag har en tendens att bli sned. Ena benet blir kortare än det andra. När han, naprapaten knäckt nacken så det knakar och rasslar så är benen lika långa igen, tills nästa gång jag kommer till honom för då är det lika igen. Nu har jag bestämt att gå kanske var tredje vecka så det inte hinner bli så illa. Kommer bli bra det tror jag!

Har också lyssnat i kapp en del sommarpratare. Tänk så lite vi vet om våra sk ”kändisar”. Så modiga de är som vågar lämna ut sig och berätta så öppet om sina liv. Vilka historer vi får höra. Gillar skarpt!

Så var det som sagt fredag och en timme kvar på den här arbetsveckan innan det är helg. Har inte något särskilt inplanerat. Blir nog en fika hos släkten i morgon men annars får vi se vad vi hittar på.

Önskar er alla en fin helg!

Puss, kram och Kärlek

IMG_2125

Simrishamn

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Att redan ha jobbat en hel vecka

  1. sahra skriver:

    Vilken vacker bild.
    Jag hoppas det blir lite mer sol. Att det inte är slut nu. Det blev så abrupt. Har inte hunnit ställa in mig på att sommaren är slut.
    Vi har kappseglingstävling imorgon som vi arrangerar i vår jolleklubb. Så det blir jobb med det hela dagen. Kram

  2. Carina skriver:

    Underbart foto! Ja, tänk vad en vecka går fort. Ha en riktigt härlig helg!

    Kram
    Carina viltovackert@blogg.se

  3. ergo sum skriver:

    Otroligt vackert foto! Visst går en vecka fort? Och jag börjar jobba nästa vecka efter en underbar sommar – som inte är slut ännu… Jag ser fram emot en lika fantastisk sensommar! Hoppas du får en fin helg! Kram

  4. mammaxtre skriver:

    Jag har fortfarande semester och njuter allt jag kan. Det händer att naprapaten får dra ut min ena ben för att få dem lika långa igen 🙂

    Ha en fin lördag

  5. Channal skriver:

    Underbar bild! Nästa vecka börjar allvaret för mig… ska bli skönt att få komma igång!

    Sen ska det bli så kul nästa helg! KRAMAROM!! Anna

  6. Freja skriver:

    Jag har haft en extremt effektiv fixarvecka, och nu har jag fortfarande två veckors semester kvar, härligt!

  7. Tina skriver:

    Visst går en vecka fort, men just nu hoppas jag att de går i snigelfart eftersom jag har semester i två veckor till….Har oxå lyssnat på de flesta sommarpratarna o många berör. Hoppas du haft en härlig helg vännen. Kramisar Tina

  8. Anncathrine skriver:

    Ja, visst går veckorna i en rasande fart, allra fortast när man är ledig men även när man jobbar!

    Ha en skön fortsättning på augusti och hoppas att det blir många fina grillkvällar
    Kramar Anncathrine

Kommentera

