Ledig fredag

Det är fredag och jag borde varit på jobbet så här dags men inte idag då jag faktiskt är ledig idag. Om ett tag ska vi nämligen iväg på en liten minitripp. Denna resa har blivit en tradition och ett måste för att det ska vara sommar ”på riktigt”.

Den här gången blir det bara mannen och jag som åker då dottern jobbar och sonen partar på Magaluf.

Vart ska vi då? Tja, vi har en resa på ca 40 mil framför oss. Många svenskar förutom oss vallfärdar hit på sommaren. Väderkvarnar, Vallmo   och kroppkakor är några ledtrådar om vår destination.

Vart ska vi? Är ni nyfikna kan ni alltid kolla in mig på Instagram, där heter jag ”piapling” och där kommer jag lägga upp bilder under helgen.

Önskar er en härlig helg!

Puss, kram och Kärlek

 

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Ledig fredag

  1. sahrabunner skriver:

    Öland?
    Ha en härlig minitripp. Bor ni på något mysigt ställe? Eller kör ni husvagnssemester?
    Kram

  2. wwildrose skriver:

    Åh vad mysigt ni kommer att ha det! Själv sitter jag på jobbet med bara några få kollegor och känner inte alls för att jobba.

    Trevlig semester!

  3. Härligt med lite minisemester innan den riktiga tar fart!
    Hoppas ni får lite sol och värme!
    Kram
    Du kan väl vinka till oss… 😉

  4. Channal skriver:

    Hälsa Öland!! Njut o ta många fina bilder!

    KRAMAR Anna

  5. Freja skriver:

    Öland! Där har jag bara varit en enda gång i mitt liv, när jag var 14 år. En evighet sen…

  6. Tina skriver:

    Öland underbart på sommaren. Hoppas ni haft en härlig minisemester. Kramisar Tina

Kommentera

