Lite ditt och lite datt

Midsommar har passerat. Tror jag sagt det i vartenda inlägg nu sista tiden men jag fattar fortfarande inte att det kan gå så fort. Man kan ju tro att som jag tjatar så hinner jag väl inte njuta av sommaren men det kan jag lova att jag gör. Jag jobbar visserligen denna och två veckor till men allt är ju så mycket enklare på sommaren. Kvällarna är ljusa länge så man hinner lite av varje om man vill.

Min midsommar var bra. Jag och mannen firade 22-årig bröllopsdag.  I år var det på ”rätt” dag också då midsommarafton inföll den 21 som är bröllopsdagen. Bjussar på en bild från bröllopsresan då det begav sig.

IMG_1884

Vi tillbringade midsommarafton tillsammans med mannens familj på svärföräldrarnas ”landställe”. Det var lugnt. Barnen dansade och lekte och vi åt en massa gott. Jag var chaufför då jag helst ville åka hem (sovplats erbjöds). Tycker det är skönt att vakna hemma om det går.

Då vi inte var hemma midsommarafton tog vi midsommardagen och firade lite extra då istället. Jobbade visserligen lite hemma, skurade badrummet bl a, men åt gott och tog det lugnt också. Vi är ju såna som grillar väldigt mycket. Det är ju så lätt med gasolgrill. Det mesta smakar, enligt mig, lika gott oavsett grill men just oxfilé som vi grillade på midsommardagen blir lite godare på kolgrill. Vi har såklart även en sån, väldigt enkel variant men dock så kolgrillat blev det. Mums!!

IMG_1885

Kan ju tro att jag inte gör annat än äter då dem flesta bilder jag lägger upp är på mat och godsaker…

Efterrätten blev den supersmarriga ricekrisptårtan med jordgubbar såklart!

Har hunnit med några powerwalks också. Då hälsenan spökar så får jag nöja mig med att gå snabbt. Försöker mig på att jogga lite ibland men efter några hundra meter får jag ge upp då det gör för ont. Nu har jag ju kollat allt med denna jäkla hälsena men de hittar inte något fel. Får väl acceptera att den inte håller att springa på. Jag är glad att jag kan gå! 🙂

Så här vackra vyer passerar jag på mina prommisar.

IMG_1886

Underbart vackra sommarsverige!

Hoppades ju för ett tag sen att jag skulle lyckas få 3000 kommentarer på mitt 500e inlägg. Nu har minsann ni varit flitigare än jag för detta blir mitt 496e inlägg och det är bara två kommentarer kvar till 3000. Vem blir det som lämnar den kommentaren?!?!

Avslutar dagens svammel med en hel skål full med kärlek!

IMG_1887

Var rädda om er!

Puss, kram och Kärlek

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Lite ditt och lite datt

  1. Channal skriver:

    Jaha inte blev det jag😊

    Härligt med sommar och ni är så underbara på bilden! Det verkligen strålar kärlek om er❤

    Tänk, snart har det gått ett halvår! Helt sjukt!!

    Du ska ha en toppendag trots regn o jobb!

    KRAM Anna

  2. ergo sum skriver:

    Vad söta ni var på er bröllopsresa! 🙂 22 år? Det är grejer det.. Vi firade 18 år nu i mars.. Eller firade, gjorde vi välan inte, men likväl var det 18 år.

    Hoppas din vecka blir bra… Här regnar det. Så jag kan läsa i lugn och ro 😉 Kram

  3. sahra skriver:

    Du har fått dina två kommentarer 🙂
    Men här kommer en tredje.
    Tiden går så fort. Kan man inte få pausa denna underbara period. Bara lite. Även om vi bara är i början av sommaren tycker jag alltid midsommar känns som en vändning. Hela april och maj väntar man på något som ska komma. Den underbara tiden. Nu är den här. Och har varit så länge. Helt fantastiskt har det ju varit i maj och juni. Men nu är vi mitt i det. Och snart är det slut. Jag har alltid gillat tiden innan. När man har något att se fram mot. Det är som du skriver. Jag njuter visst just nu i fulla drag. Men nu finns det i medvetandet. Det är snart slut. Blä. Bort. Vill inte tänka så.
    Kram

  4. Freja skriver:

    meeeen, nu missade jag att ge dig din 5000:de kommentar… Får väl nöja mig med att gratulera i efterskott på bröllopsdagen istället 😉

  5. Jane skriver:

    Vad fina ni var på fotot. Härligt med 22 år…
    Kramar i miljoner / Jane

  6. Tina skriver:

    Grattis i efterskott på bröllopsdagen. Jag o mannen firar 17 år på lördag opps var tog den tiden vägen. Kramisar Tina

  7. dianasdrommar skriver:

    Härliga bilder Pia 🙂 söta ni är.Också 2 veckors jobb kvar kram Diana

  8. Anncathrine skriver:

    Jaa du, var tar tiden vägen? Allldeles nyss var det början av maj och nu är det snart juli!!!!!
    Åhhhhhhhh, sååååå söta ni är på fotot! Stort GRATTIS!
    Sommarkramar till dig
    Anncathrine

  9. Paula´s Blogg skriver:

    Såå härliga bilder :
    Vi firade 20 år den 26 juni

    Kram

  10. mammaxtre skriver:

    Vad härligt med bröllopsdag. Time flies och så är det. Halva året har redan passerat.

    Ha det gott

Kommentera

