Sommar Sommar Sommar

Men visst är det väl sommar nu?! Sommar på riktigt?! Inte senvår eller försommar utan på riktigt, Sommar?! Jo, det är så och det är underbart!

Vilken sommardag vi hade igår. Det var ljuvligt ute. Så varmt, så varmt. Det skulle ju regna, det sa dem på vädret och jag hade bestämt att baka bullar. Nu kom det ju inte något regn men eftersom jag bestämt att baka bullar så gjorde jag det ändå. Bull-lådan i frysen ekade tom. Det är inte så mycket jobb egentligen och det går ganska fort. Under jästiden går det ju att göra annat.

Mitt ”annat” igår bestod i att tvätta, sola lite, riva ur allt i hela sovrummet och städa det, sola, tvätta täcken och madrasskydd. Ja, och sen var det dags att grädda bullarna och efter det solade jag lite till och sen skulle bullarna provsmakas, tvätt hängas och sovrummet städas klart. Lite matlagning och strykning hann jag visst med också. Tänk en sån effektiv dag jag hade och ändå hann jag njuta länge i solen. Fler såna dagar tack!

Just det, när mannen kom hem (han var och hjälpte sina föräldrar att lägga i deras båt) så var han badsugen så vi åkte till våran Bergasjön. Jag nöjde mig med att bada fötterna jag. Dock var det inte isande kallt. Skulle tippa på 18-19 grader. Fötterna, det räckte med dem den här gången. Mannen slängde sig i och simmade lite. Jag har liksom inte samma behov av att bada om det inte är riktigt varmt.

IMG_1753

Somnade gott i rent sovrum efter en riktigt härlig dag!

Nu får vi se vad denna veckan bjuder på… sol hoppas jag såklart!

Puss, kram och Kärlek

 

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 26år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 24 och dottern är 22 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Sommar Sommar Sommar

  1. Veronica skriver:

    Jag badade igår igen! Vi var ute på sjön och jag höll på att svimma av solen (du skulle se min mage…) så det vara bara att hoppa i. 14 grader. Jag kan knappt tro det själv.
    Och vad den här veckan anbelangar så har jag en student att fira! Jimmy, min lilla plutt, går ur gymnasiet på onsdag. Ingen mottagning dock, ”bara” lunch/middag på Vickan i Kungsträdgården med närmaste familjen.
    Och så hoppas jag på kycklingar såklart!
    Kram

  2. sahra skriver:

    Stod i glasskö i går i 20 min i stekande sol. My god. Höll på att svimma. Men jag älskart.
    Idag har det varit lite blandat. Nu på em började det blåsa helt galet mycket, men det har varit skönt ändå. Jag jobbar på i trädgården som en liten gnu. Kommer bli så bra så bra. Lägger upp bilder sedan. På onsdag får jag grus till min lilla trädgårdsoas, för den där altanen kommer jag att få vänta länge på. Kram

  3. Freja skriver:

    Här blev det höst idag!

  4. mammaxtre skriver:

    Nog har vi sommar nu äntligen. Härligt!

  5. ergo sum skriver:

    Njaaaa.. Ok – det är väl sommar nu *ler* Men badar – det gör jag inte!!! Älskar värme och gillar inte bad. Kanske för att jag avskyr att visa mig i bikini.. Eller badkläder överhuvudtaget. Jag hoppar hellre bungyjump..

    Otroligt effektiv dag Pia – helt i klass med monkan 😉

    Kramar

  6. Freja skriver:

    Det låter som om du hade en riktigt bra dag!

  7. mammaxtre skriver:

    Doppa tårna är på sin höjd vad jag också skulle nöja mig med. Bada är inte aktuellt 🙂

    Ha en fin fredag.

  8. Nu får vi passa på att njuta, man vet inte hur länge det fina vädret håller i sig.
    Ha en mysig helg. Kram Pia

  9. Tina skriver:

    Här är det full sommar men ett dopp i havet får allt vänta. Ha en fortsatt skön helg. Kramisar Tina

  10. Anncathrine skriver:

    Jaa, är det sommar eller inte? Det kan man verkligen undra. Igår var det ju riktigt kallt, idag SER det iallafall ut som sommar, ska snart gå ut och känna efter.

    Önskar en bra vecka till dig
    Kram Anncathrine

Lämna en kommentar