Helgen som försvann…igen

Ja, också var det måndag igen. Fattar som vanligt inte var varesig veckorna eller (och i synnerhet) helgerna tar vägen.

I fredags var Hanna och jag ensamma hemma på kvällen. Jag startade med att städa av när jag kom från jobbet och när golven var torkade plockade jag in en fin bukett Liljekonvaljer. Det är så lyxigt den här årstiden när det är så lätt att hela tiden ha färska fina blommor på bordet. Försöker att alltid ha det. Behöver inte vara några megabuketter utan det räcker med några små fina blommor som jag plockat själv.IMG_1736

De är så fulländade och de doftar ljuvligt!

Det blev typisk tjejmat. Vi gjorde en smarrig räksallad med stekt hallomi. Så gott!

IMG_1729

Lagom till Let´s Dance fixade vi lite chokladfondeu. OMG så gott (och faktiskt ganska nyttigt). Vi hade färsk ananas, jordgubbar, banan (Hannas val), marshmallows och kokos som vi doppade i chokladen (100gr valfri choklad och 0,5dl grädde).

IMG_1731

Vi åt tills det sprutade ut genom öronen tror jag. Nomnomnom!

I lördags hade vi strålande väder och jag njöt av dagen. Fixade med lite av varje. Rensade massa ogräs, tvättade och hängde ute på tork (I love!), solade, powerwalkade 7km och fick sällskap av Hanna, grillade, satt ute läääänge och åt och som sagt njöt av dagen. Hoppas på många såna dagar i sommar!

Igår, då var det ju Morsdag. Jag blev så fint uppvaktad med stort härligt doftljus, god Årechoklad och ett hjärta. De vet vad deras mamma gillar mina barn ❤

På em åkte vi till svärisarna på Morsdagsfika. God tårta blev vi bjudna på där.

Även fast helgen gick fort så känner jag att jag fått ut mycket av den och jag har energi för ännu en jobbvecka.

Må så gott!

Puss, kram och Kärlek

 

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Helgen som försvann…igen

  1. Freja skriver:

    Låter som en härligt energigivande helg!

  2. Nilla skriver:

    åh har du hittat liljekonvaler! Vill jag också ha. Fina barn du har som uppvaktat dig så fint, brås säkert på sin mor. kram Nilla

  3. sahrabunner skriver:

    Hittar inga liljekonvaljer här. Snyft. Får gå på skogspromenad.
    Har också fått mycket gjort. Grävt grävt grävt. Tränat. Solat. Ätit sååå gott. Kram

  4. Vilken mysig helg! Vill också ha liljekonvalj…får ge mig ut på jakt.
    Kram Pia

  5. Anncathrine skriver:

    Åhh, så fint! Älskar liljekonvaljer, både doften och den vackra blomman.
    Mums…. låter väldigt smaskigt alltihop!

    Ja du, var tar tiden vägen???? Dagarna, veckorna, månaderna bara ruuuuuuuuuuuusar fram!

    Kram Anncathrine

  6. ergo sum skriver:

    Ojojojojoj – vad gott det såg ut!!! Och liljekonvaljer!! Jag älskar doften av dem. Och syren..

    Hoppas din vecka blir fenomenal!
    Kramar

Kommentera

