Underbart!

Men hörrni, vilket fantastiskt underbart härligt väder vi haft de senaste dagarna. Jag känner hur hela jag fylls av liv och lust igen. Älskar´t!

Måste dock erkänna att jag varit trött och seg ett par dagar. Tror inte det har med drinkarna i lördags att göra, tror snarare det är våren som slog till med full kraft och nockade mig. Nu känner jag dock att det vänt och jag känner mig pigg och glad. (Anar dock en liten irritation i halsen men den låtsas jag inte om).

Två saker, bland många andra, som jag älskar med våren och sommaren är alla fina blommor ute i naturen och jordgubbar. Jag älskar jordgubbar och skulle kunna leva på det. Nu toklängtar jag efter våra söta, goda och svenska jordgubbar. Såklart kan jag inte vänta dem kommer utan jag har redan frossat i mig en hel del. Brukar marinera dem nu innan de smakar så mycket. Ett annat tips är att doppa dem i mörk choklad vilket gör att de smakar mer, så gott. Det gjorde vi här om kvällen.

IMG_1663

Mums!

Tittar som ett litet ivrigt barn efter alla blommor som jag vet kommer upp och på vilka ställen. Kolla jag har redan Gullvivor. Älskar denna lilla söta blomma som dessutom doftar alldeles ljuvligt. Visst är vi rika som har så mycket underbart i vår natur!

IMG_1664

Jobbar full dag idag och sen är jag som så många andra ledig i fyra dagar. Ska bli helt underbart! Inte så mycket på agendan. En treåring som ska firas på söndag och lite fix hemma, annars blir det nog rätt lugnt. Var ju borta och slarvade förra helgen…

Ha det underbart!

Puss, kram och Kärlek!

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Underbart!

  1. ergo sum skriver:

    Önskar dig också allt gott och jag kan bara hålla med!! Förutom att här på bästkusten ösregnar det just nu *ler* Men, men, det gör ju att jordgubbarna växer till sig 😉

    Kramar

  2. sahrabunner skriver:

    Tycker wordpress suger es jag behöver skriva alla mina uppgifter när jag ska kommentera. Blä!
    Vad är det för röd liten blomma. Den ser nästan ut som en gullviva. Söt. Vi har ett hav av blå scilla? Inte så mycket annat. Men snart kommer körsbärsträden. Yey!
    Kram

  3. Helena skriver:

    Gillar också våren med alla blommorna. Så härligt att se naturen bli grön och slå ut i blom.
    Älskar också jordgubbar, kan knappt hålla mig tills det kommer svenska gubbar 🙂

  4. Anncathrine skriver:

    Hej! älskar också jordgubbar1 Och gullvivor! Och våren!

    Önskar dig en riktigt skön ledighet

    Kramar Anncathrine

  5. ankan67 skriver:

    Jag skulle också kunna leva på jordgubbar. Mina föräldrar hade jordgubbsodling några år, gissa om jag njöt. Ha en fin kväll. Kram

  6. Channal skriver:

    Visst är det underbart!! Vi har haft två sommardagar här! Hoppas det har kommit för att stanna! Gullvivor är en favorit!!

    Trevlig Helg fina du❤

    KRAMAR!! Anna

  7. Tina skriver:

    Mmmm jordgubbar, lever på det under sommaren. Doppa dem i choklad o lite bubbel på det, sen är lyckan total. Ha en härlig helg vännen. Kramisar Tina

  8. Therese skriver:

    Fina bilder! Hoppas du får en toppenhelg! Kram

  9. Nilla skriver:

    Härligt med våren som spirar för fullt nu! Jordgubbar har jag också ätit vansinnigt goda! Hoppas ni fick ett bra firande. Kram Nilla

Kommentera

