Det är vår!!

Känner ni det också, våren, att den faktiskt är här?! Visst det blåser som attan nästan varje dag och temperaturerna är ännu inte så höga men ändå, det känns. Kanske gör det sitt till att dikeskanterna är alldeles gula av små tussilago, som solar, att skogsbackarna är som blå hav av blåsippor och vita mattor av vitsippor. Underbart är vad det är! Nu blir det bara ännu bättre!

Har haft en skön helg. Startade med att Hanna och jag gick Mölnbo runt, verkligen hela Mölnbo runt. Vi skulle kolla hur långt vi behövde gå för att få ihop en mil så det gjorde vi. Fick ihop en mil och trehundra meter. Sen kunde vi äta namnsdagskaka (Hanna heter Terese i andranamn och det var det i fredags) med gott samvete!

I lördags var jag inne och röjde och städade medans mannen och Hanna var ute och jobbade. Krattade, röjde, eldade och sågade ved. Bra jobbat av alla! När det var dags för middag så visade det sig att det bara blev jag och mannen kvar hemma så vi hade ”datenight”. Åt och drack gott, kollade film, myste och spabadade. En skön lördag!

Så här ser middagsbordet ut när det bara är dukat till två.

IMG_1625

Igår skulle vi ha fisksoppa till middag så jag startade dagen med att baka bröd. Så gott med nybakat bröd till soppan! Det här brödet tar fyra timmar innan det är färdigt men det mesta är ju jästid så arbetsinsatsen är inte så stor. Är det någon som vill ha recept så hojta till.

IMG_1629

Småfixade med lite av varje igår. Deklarerade, tvättade, bakade bla a. Efter fredagens milrunda blev det bara hälfen så långt igår men istället så joggade jag rundan. Så skönt när det är gjort! Kan inte säga att jag direkt njuter av själva rundan men känslan efteråt är värd slitet.

Sen blev det då fisksoppa. Och denna är såååå god!

IMG_1632

Härlig vecka nu med typ två torsdagar och två fredagar. Det känns så när onsdag är ledig dag. På lördag är det dags för Stora Bloggdagen vilket ska bli jättespännande men innan dess har jag också en tjejdejt inbokad på torsdag. Det blir till att åka till huvudstaden två gånger denna vecka men det är bara kul!

Önskar er alla en skön Valborg och första maj!

Puss, kram och Kärlek

IMG_1630

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Det är vår!!

  1. sahrabunner skriver:

    Du behöver inte fråga. Langa alltid fram recept. Och när du ändå är i gång tar du på den där smarriga fiskgrytan också
    See u soon

  2. Tina skriver:

    Recept uppskattas alltid o fisksoppan ser riktig smarrig ut. Två tjejträffar på en vecka, så himla kul o roligt ska de bli att träffas på lördag, vilket gäng det kommer att bli, jisses vad jag längtar. Kramisar Tina

  3. dianasdrommar skriver:

    Visst är det härligt med vår 🙂 kram Diana

  4. ergo sum skriver:

    Vår??? Var? *ler* Jovisst är det vår – men en himla kall sådan!! Brrrrrr… Jättefina bilder! Och vad duktig du är som orkar jogga runt 5 km!!! Det är det inte många som gör!!
    Hoppas du får trevligt på bloggträffen! Man blir ju alltid lite avis sådär.. *skrattar*

    Ha en finfin Valborg!
    Kram

  5. Channal skriver:

    Visst känns det att det är vår! Ljuset o alla vackra blommor! Men nu stormar det riktigt ordentligt hos oss. Undrar om de vågar tända eldarna!

    Härliga bilder och den soppan passar mig!

    Trevlig Valborg! KRAMAR Anna

  6. Anncathrine skriver:

    Hej Pia!

    Så fint du dukat! Ja tack, gärna recept på brödet, och även på fisksoppan om du orkar!

    Önskar dig en härlig sol helg och ett roligt bloggmöte!

    Kramar Anncathrine

  7. Therese skriver:

    Vad gott och mysigt det ser ut! Fint namn 😉 Kram

  8. Jane skriver:

    Vad gott det ser ut. Både brödet och fisksoppan.
    Men det är en isande kall vår trotts att solen värmer.
    Kramar i massor / Jane

  9. dianasdrommar skriver:

    Härligt äntligen vår 🙂 kram Diana

  10. Nilla skriver:

    Du härliga trevliga kvinna, är så ledsen att jag inte fick med dig på bild, allt vart väldigt förvirrande och omtumlande denna dag! Men jag hann att få ett väldigt härligt intryck av dig! Hoppas vi ses snart igen. Kram Nilla

Kommentera

