fredagfredagfredagfredagfredag

Jihou! Så var den då här igen. Den hett efterlängtade. Ja, såklart menar jag dagen idag, fredag! Alltid en viss känsla med fredagar. Jag jobbar bara till klockan två, två lediga dagar som ligger framför mig, nåt lite extra gott att äta, lite vin kanske, umgås med familjen, tid att vara. Det är vad fredag är för mig!

Annars måste jag säga att veckorna går försvinnande fort. Just nu känns det inte som det gör så mycket. Är så less på denna kyla nu. Och snön. Tack och lov har vi underbart vackra dagar med strålande sol men vi vill ju ha lite värme också, visst?! Äh, ska sluta klaga på vintern och kylan, det lär ju inte hjälpa, bara att gilla läget och hålla tummarna hårt för att det vänder snart.

Planer för helgen? Faktiskt inga alls vilket känns väldigt skönt. Man och dotter ska på hockey i morgon, SSK – Rögle, men jag är hellre hemma då. Vad sonen har för helgplaner har jag ingen aning om och förmodligen inte han heller. På söndag ska dottern iväg till Västerås och tävla. Det är SM i Wushu. Vi kommer faktiskt inte åka med denna gång. Hennes tävlingsprogram tar ca 1,5 minut så det känns inte riktigt motiverat. Har fått ok av dottern att stanna hemma.

Tror nog den här helgen kommer försvinna iväg utan direkta planer. De brukar ju det. Ska i alla fall njuta av att vara ledig!

Hoppas ni har en finfin fredag ni också!

Puss, kram och Kärlek

ps, tack för alla parfymtips. Nu har jag lite att gå och sniffa på!

IMG_1411

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till fredagfredagfredagfredagfredag

  1. sahrabunner skriver:

    Nej precis. Lönar sig inte att klaga. Har försökt länge nu. Han däruppe lyssnar ändå inte.

    Jag tror inte vi har ngt vi heller. Såååå skönt. Har varit galet mkt ett tag nu. Dessutom är jag ynklig som fan. Fryser, mår illa, konstig känsla o andningen. Vet inte om jag har infektion på gång. Suck.

    Kram

  2. Therese skriver:

    Ha en skön helg, kram

  3. Channal skriver:

    TGIF!! Om två månader har vi det varmt!! Veckorna går ju så fort =)

    Njut av din helg! KRAM!! Anna

  4. Anncathrine skriver:

    Trevlig helg till dig Pia!

    En liten fråga, vad är Wushu?

    Kram Anncathrine

  5. Freja skriver:

    Och nu har helgen passerat, det går blixtsnabbt! Jag var ute och reste hela förra veckan och ska resa nästan hela den här med, så jag har bara varit hemma med barnen hela helgen, så skönt!

  6. ergo sum skriver:

    Hoppas nu din helg var bra! Nu är det ju måndag igen och en helt ny vecka är i full gång. *ler* jag håller med dig om värmen – absolut. Är otroligt saknad då det här på västkusten blåst ihållande iskall nordanvindar. Usch!!!

    Kramar

Kommentera

