Jojo

Halsfluss minsann, fint ska det va… eh, eller inte kanske.

Nåväl. Gick till doktorn för att kolla upp min sjuka. Misstänkte själv ”bara” virus men eftersom vi åker snart så ville jag vara på säkra sidan så jag bokade doktortid. Först visade halsprovet ingenting men efter ett tag så slog det om till att visa positivt. Där finns alltså små streptokockerbakterier i min hals. Kåvepenin ska hämtas på apoteket idag och sen hoppas jag på att bli frisk som en nötkärna tills på lördag!

Kommer ta min lilla padda (Ipad) med mig till Thailand och om Wifi funkar på hotellen (vilket de säger att det ska) så kanske det kommer något inlägg från Kakaobönans semesterblogg. Skulle ni vilja det?

Dags att jobba vidare. Ja, jag jobbar fast jag kanske borde vara hemma men det finns inte tid till det nu och eftersom jag inte har feber så jobbar jag. Sitter ensam i eget rum så jag smittar nog inte så mycket heller. Eller, det har jag väl redan gjort i så fall.

Kram, puss och (host host) Kärlek!

 

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Jojo

  1. Channal skriver:

    Tredje hälsningen gills =)
    Skönt att slippa ta med bakterierna till värmen! BORT med dem!!
    Njut av allt det vackra och dela med dig av det här på bloggen!

    KRAMAR!! Anna

  2. Blä för kåvepenin, men det är det man får har jag förstått. Mår SÅ ILLA av det. Hoppas den hinner göra verkan!

  3. Freja skriver:

    Hoppas mediv´cinen fixar det snabbt och jag vill gärna se lite semesterinlägg!

  4. dianasdrommar skriver:

    Usch då ja jag är också sjuk sen 1,5 vecka tillbaka suck och ska till Paris imorgon..kram och krya på sig/Diana

  5. Vera skriver:

    Då får vi hoppas att Kåvepenin tar bort skiten, även om jag är tveksam. Förstahandspreparat som funkar 2 gånger av fem. Hinner du få ny medicin om det inte funkar?

  6. ergo sum skriver:

    Hmmmm… Hoppas verkligen du blir bättre.. För semestern skulle ju kunna börja bättre.. Och klart vi vill läsa om hur du har det. *ler*

    Kram

  7. Therese skriver:

    Absolut…med många bilder! Krya på dig nu! Kram

  8. Anncathrine skriver:

    Vilken tur att du gick till läkaren så att du fick medecin! Nu är du säkert bra till lördag.
    SJÄLVKLART vill vi sukta över härliga sommarbilder!!!!
    Kramar Anncathrine

  9. Tina skriver:

    Hoppas kåvepinen hjälper mot eländet. Vill ha många bilder från din kommande semester, så underbart, sol, värme, god mat o massor av upplevelser. Krya på dig vännen. Kramisar Tina

  10. Jane skriver:

    Hoppas att medicinen hjälper vännen.
    Kramar i massor / Jane

Kommentera

