Host, host

Det är fan i mig så jäkla typiskt. Hinner inte mer än posta mitt förra inlägg om att jag kommit igång med träningen och känner mig pigg och stark så åker jag dit på halsont och hosta, igen! Det är tredje gången sen första advent som jag kraxar och det är så förbaskat irriterande. Ont i halsen, ok, det går över. Hosta, nja, inte så okej. Det sitter ju i en hel evighet. Men, jag intalar mig att det är snabbt övergående den här gången. Har därför inte tränat någonting i helgen. Tog en ”fin”promenad i dag i solen och njöt av vädret. Det är också värdefullt även om jag helst går fort om jag ändå ska ut och gå liksom.

Annars? Jodå, helt ok. Jobbar ju bara denna veckan också och sen är det semesterdags. Ska bli såååå skönt att byta ut snö och kyla mot sand och värme. Sand mellan tårna och sol på näsan. Det längtar jag efter nu.

Hade två saker på min ”todo” lista i helgen. Det var att skura duschen (jag vet, tycker jag gör det hela tiden) och så var det att städa/rensa bland mina tidningar på nattduksbordet. Lyckades med den ena, duschen. Tidningarna tar jag en annan dag. Nu har jag ju inte bara gjort det på hela helgen. Har bakat lite, tvättat och strykt, jobbat med jobbpapper och lite annat. Just det, jag har ju hostat också…

Dags att göra kväll. Alarmet ringer 06.05 i morgon och då är det bäst att vara pigg och alert. Mycket att göra på jobbet denna veckan.

Puss, kram och Kärlek!

015

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Host, host

  1. Channal skriver:

    Stackare! Hoppas du snart blir bra! Kan Jang hjälper mig! Värt att testa! Värmen tar bort hostan! Tänk, snart är du där! Bara du o mannen! Underbart!!

    Du ska ha en bra dag imorgon o hoppas du får sova! (Tycker du ska stanna hemma o kurera dig).

    Kryapåkram! Anna

  2. Freja skriver:

    Typiskt! Hoppas det är snabbt övergående!

  3. sahrabunner skriver:

    Höjden av otur. Se nu till att det inte blir så mkt värre.
    Kram

  4. Tina skriver:

    Fy så tråkigt. Krya på dig vännen o ta hand om dig. Kramisar Tina

  5. ergo sum skriver:

    Usch!!! Sådant där är så sablar typiskt!!! Ogilla!!!!! Kram

  6. Jane skriver:

    Hoppas att du blir frisk fort.
    Du är duktig som fixar och donar trots att du inte mår bra…
    Kramar i massor / Jane

  7. Anncathrine / Blommiga Rutan skriver:

    Hej Pia!
    Neej, stackars dig! Förkyld igen!! Du behöver verkligen komma till värmen nu!
    Tusen, tusen tack för den vackra buketten, blev så himla glad! Den står fortfarande på köksbordet och är så fin, har fått bo i bastun på nätterna (där är det iskallt) så den har verkligen hållit sig fin.
    Om vi inte ses eller hörs så önskar jag er en riktigt underbar härlig solig semester.

    Kramar Anncathrine

Kommentera

