Drama i min stad!

Var ner på stan en sväng på lunchen. Skulle kolla in ett par butiker och köpa mig en lunch-sallad. Vi har flera shoppingbyggnader. En massa affärer i samma hus. Kringlan är en av dem och Telgehuset ett annat. Jag var på båda, de ligger mittemot varandra. Fixar det jag ska och köper min sallad och åker tillbaka till jobbet. När jag kommer in på jobbet så frågar ena kollegan var jag varit. På stan, sa jag. Då visar det sig att en person ligger skjuten på gatan mitt emellan Kringlan och Telgehuset. Ett rånförsök. Precis där jag var!Jag märkte ingenting så det måste ha hänt precis bara någon minut efter jag var där. Läbbigt!

Gangstertown!

Tur jag hann undan. Tänk att hamna mitt i ett skottdrama. Inte särskilt skoj antar jag.

Nåväl, jag är trygg tillbaka på jobbet och nu är det snart helg, igen! Ska handla, träna och laga middag idag. Och se sista delen av ”Bletchey Circle”, en brittisk kriminalserie i tre delar som går på tvåan, spännande och bra! I morgon kommer svärisarna på middag! Få se vad köket bjuder på då?!

Önskar er en skön fredag!

Puss, kram och kärlek                                                hjärta

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Drama i min stad!

  1. wwildrose skriver:

    Åh fy vad hemskt. Då vet jag var du bor. Jag läste om det själv igår. För nån vecka sedan var det ett likadant rån här där jag bor där de använt sig av en bil. Mitt på dagen. Då var jag hemma. Men jag hade ju kunnat höra det då jag bor nästan precis där det hände. Så himla hemskt det har blivit i Sverige. Jag är för mer kameraövervakning!

    Kram o trevlig helg ❤

    Wildrose

  2. Anna skriver:

    Men vad otäckt! Vilken tur att du hade hunnit därifrån.
    Hoppas du får en mysig helg!
    Kram

  3. Tina skriver:

    Vad otäckt, vilken tur att du hann därifrån. Skall oxå se den spännande upplösningen på Bletchey circle ikväll (svt play) riktigt bra. Ha en skön fredagskväll. Kramisar Tina

  4. ergo sum skriver:

    Men usch vad otäck!! Ja, sådant där känns ju aldrig bra!! Skönt att du slapp bli involverad. Hoppas verkligen du får en fin helg nu!

    Kramar

  5. dianasdrommar skriver:

    Ha en härlig helg Pia och cremerna är äntligen på väg då jag fick fel men nu har jag fått alla till mig stor kram Diana

  6. Therese skriver:

    Läste om det där och såg på TV, läskigt. Klämde alla tre delarna av Bletchey Cirkle igår, riktigt bra serie. Alla i familjen gillade den (ja inte yngsta då).

  7. Therese skriver:

    Kram och ha en fin Lördag, ska bli spännande att höra vad du bjöd på!

  8. Jane skriver:

    Usch! vad fruktansvärt.
    Men vilken tur att du inte var där i det ögonblicket.
    Jag ryser när jag tänker på det.
    Kramar i massor finaste du / Jane

  9. Nilla skriver:

    Vad läskigt med rån! maken min jobbar på bank, alltid en fara. Åh så har jag missat den kriminalserien, så synd. kram Nilla

  10. Channal skriver:

    Fy vad otäckt! Mitt på ljusa dagen också! Men de var ju Stockholmare!!

    KRAMAR!! Anna

  11. Freja skriver:

    Fy så otäckt, tur du inte blev inblandad! Och vist var Bletchley bra, hoppas det kommer flera omgångar!

Kommentera

