Gott slut och gott nytt år!!

Har ni fullt upp just nu med att förbereda nyårsfirande? Här är ganska lugnt. Barnen ska iväg på olika tillställningar och mannen och jag har bestämt att vi firar hemma ensamma iår. Det innebär inte mysbrallor och middag i soffan för det. Nej, här ska den lilla svarta på och en trerätters ska tillagas. Champagnen ligger på kylning såklart. Idag är det 25 år sedan som jag och mannen träffades. 25 år!! Fattar det knappt själv…

Kvällens meny blir en toast skagen till förrätt (mannens önskning), till varmrätt blir det pepparstekt oxfilé med mangosalsa och till dessert blir det knäckflarnskålar som ska fyllas med marinerade jordgubbar, vaniljglass och hemgjord chokladsås. Tror det kan bli bra faktiskt!

Hade tänkt att göra en årssammanfattning över 2012 men väljer att konstatera att det varit ett bra år. Har varit iväg på ett par roliga resor, har träffat nya människor som jag är glad över. Alla har varit friska och inga katastrofer har inträffat.

Nu ser jag fram emot ett nytt härligt år och hoppas det blir minst lika bra som 2012.

Gott slut och ett riktigt gott nytt år till er alla!

Puss, kram och kärlek!

skål-

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Gott slut och gott nytt år!!

  1. wwildrose skriver:

    Wow! Det låter ju jättegott och trevligt!
    Själv har jag just blivit frisk sen kräksjukan så jag tar det lite lungt med ätandet och hoppas på bra program på tv istället 🙂

    Gott nytt år och stor kram!

  2. sahrabunner skriver:

    Puss på dig. Vi ses 2013

  3. dianasdrommar skriver:

    Ett bra 2013 hoppas vi på stor kram Diana

  4. Nilla skriver:

    åh så ni träffades på nyårsafton. Grattis till era 25 år! Klart man klär upp sig även om man firar hemma.:) lät riktigt mysigt! gott nytt år! kram Nilla

  5. Channal skriver:

    Åh 25 år Pia!! Fantastiskt!!
    Önskar er många fina år till… mysigt Nyår för er och snart sand mellan tårna!

    Knäckflarnskålar försökte jag mig på förra året! Goda men mina blev fula!

    Gott Nytt 2013! PUSS o KRAM och Kärlek! Anna

  6. Tina skriver:

    Så underbart 25 år av kärlek, värt att firas. Låter som ni hade samma mysiga nyårsafton som vi. Ha en härlig start på 2013. Kramisar Tina

  7. wwildrose skriver:

    Kommer det något foto på den lilla svarta? ❤

  8. ergo sum skriver:

    *ler* Jag vill också se foto!! Jag lade ju upp ett foto på FB av mig i min ”galaklänning”!!

    Hoppas ni hade det mysigt! Önskar er allt gott!
    Kramar

  9. Freja skriver:

    Låter fantastiskt gott! Här var det först snickarbyxor och sen mysbyxor som gällde hela nyår…

Kommentera

