Kakaobönans julblogg Julafton

Julafton. Tänk det blev det i år också. Hur vi än stökar och bökar, eller låter bli, om vi stressar, eller inte. Det blir julafton ändå!

Mannen min har jour över julen så nu fick han en utryckning men det borde inte ta så många timmar så han får nog komma hem och äta med oss andra sen.

Känner mig lite trött och seg men det är väl förkylningen som inte riktigt släppt greppet än. Satt uppe igår och såg Uppesittarkvällen och spelade bingo. Vi spelar aldrig bingo annars men just den 23 har det blivit en tradition. Lite glögg, pepparkakor och godis och lite senare den första skinkmackan när skinkan är nygriljerad och fortfarande ljummen. Det är nästan det godaste på hela julen. Den där första skinkmackan.

Nu på förmiddagen händer det inte så mycket. Ska fixa grötfrukost (jag fuskar och köper gröten på tub) och sen ska vi väl fina oss lite och invänta våra gäster. I dag kommer mamma, pappa och min bror och sen i morgon kommer lillasyster (Sammelsurium) och hennes man också! Vi ska bara umgås, äta gott och ha trevligt hela julen lång!

Med detta vill jag önska er alla mina fina läsare en rikgtigt GOD JUL!!

IMG_1136

 

IMG_1135

 

IMG_1137

 

IMG_1138

 

Puss, kram och kärlek!

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Kakaobönans julblogg Julafton

  1. Therese skriver:

    God Jul till dig också, ha en underbar dag! Kram

  2. Blondie skriver:

    Ja, det är märkligt… Hur man än gör så blir det Jul iaf 🙂
    God jul !!

  3. dianasdrommar skriver:

    God jul och god fortsättning stor kram Diana

  4. Tina skriver:

    God fortsättning vännen. Julmys i flera dagar med nära o kära är härligt. Kramisar Tina

  5. Freja skriver:

    God fortsättning! Fina julbilder!

  6. Nilla skriver:

    god fortsättning på dig! vad jobbar din man som? låter som ett ansvarsfullt jobb iaf. Hoppas ni fick en skön jul tillsammans sen. kram Nilla

  7. Channal skriver:

    Underbara dagar har vi haft och idag skiner solen!! Härligt!
    Önskar dig en God fortsättning! KRAM!! Anna

  8. wwildrose skriver:

    Gott nytt ååååår!!!! 🙂 ❤

Kommentera

