Kakaobönans julblogg 28/11

Hello alla christmaslovers och alla ni andra också såklart 🙂

Julmusik

Underbar och älskad av många, många. Och av mig! Jag längtar och njuter när jag äntligen får plocka fram och spela mina julskivor. Även nu med Spotify så är det ofta skivorna som snurrar. Har många.

Köper alltid minst en ny julskiva varje år. Detta år blev det Martin Stenmarck och Mauro Scocco. Har inte hunnit lyssna så mycket än men känner redan att Årets Julklapp (som Mauros skiva heter) kommer bli en favorit. Är annars lite skeptisk till ny julmusik då jag älskar alla gamla klassiker.

Vad har du för favorit när det gäller julmusik? Som jag sa så gillar jag de klassiska julsångerna allra bäst och ska jag välja ut några så blir det (utan rankning) Nu tändas tusen juleljus, Adams julsång (O Helga Natt), Jul jul stråland jul och A Fairytale of New York. Underbara!

Längtar tills jag ska åka hem från jobbet idag eftersom jag har bilen och i bilstereon väntar Mauro Scocco!

Puss, kram och kärlek

                                            

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Kakaobönans julblogg 28/11

  1. Hade inte hunnit använda ”muffinshållaren” än så jag tyckte det var dags. Ja vi hade det bra! Skönt på sett och vis att det blev vännerna som kom så vi fick lite tid.
    Ohhh, julmusik! Imorgonkväll kan det nog bli en första lyssning. Har inte köpt någon ny i år. Peter Jöbacks Halleluja, Cohens Halleluja, O helga natt mfl

  2. Veronica Robin skriver:

    All I want for Christmas is You med Mariah Carey! Helt otippat, för det är en artist jag verkligen INTE gillar. Finns i en version med Agnes Carlsson också (och Måns??), fin den med.
    Spotify har miljarders toppenlistor, från och med nu i helgen blir det bara julmusik hos mig 🙂

  3. Jane skriver:

    Jag gillar dom klassiska julsångerna.
    Kramar i massor / Jane

  4. sahra skriver:

    Christmas Song med Nat King Cole. Alla kategorier!!!

  5. Annika skriver:

    Jag älskar också julmusik. Nu är jag så glad att det är adventstider. Tiden före jul är nästan bäst trots att det är lite stressigt. Ha en fin dag. Kram

  6. Channal skriver:

    Absolut Christmas är favotiten, en bra mix av de bästa! Men visst är det kul med en ny julskiva varje år. Har Mauros, lite för trist. Ska nog köpa Martins också! KRAMAR!! Anna

  7. Jane skriver:

    Jag lyssnar alltid på traditionella julsånger.

    Jag provar att skriva från min WordPress blogg och ser om det går bättre.
    Men min rätta adress är http://janesunderbara.blogg.se
    Kramar i massor / Jane

  8. Tina skriver:

    Jag är julmusiktokig o den största favoriten är Jöback, tröttnar aldrig. Kramisar Tina

  9. Freja skriver:

    Jag är mest förtjust i rockigare, moderna jullåtar, men har en skiva med en barnkör bara för att jag gillar att sjunga med i alla som jag sjöng på söndagsskolans och skolans julavslutning när var liten. Tyvärr är jag den enda i familjen som uppskattar min sång…

  10. Jag älskar också julmusik. Och också de klassiska.

  11. Paula´z Värld skriver:

    Jag älskar julmusik 🙂
    Kram o ha en fortsatt mysig helg!

Kommentera

