Litet livstecken!

Urk, fy och blä, vad jag är dålig på att uppdatera bloggen just nu. Händer inte så mycket. Allt rullar på och dagarna går.

Har just varit hos naprapaten och behandlat min hälsena igen. För vilken gång i ordningen vet jag inte. Nu tyckte han att jag skulle boka en tid på vc för en remiss så den blir kollad ordentligt. Naprapaten tror nämligen att det kanske behövs en liten operation. Att det ligger en massa gamla ärrbildningar och annat skräp så det behöver rensas runt själva senan. Kan ju liksom inte ens gå en promenad som det är just nu 😦

I helgen får vi gäster. Det är min kusin med familj som kommer ifrån Bollnäs. Alltid kul att träffas och få umgås lite. Våra ungdomar funderar på att åka in till huvudstaden på lite shopping på lördag så vi får väl se vad vi andra ska hitta på. Kanske bara är hemma och chillar, badar lite och äter gott. Låter inte helt fel va?! Aja, får väl se vad gästerna vill göra!

Just det, har ju köpt en ny diskmaskin. Det är stort va?! Körde premiärturen igår och det verkar ok. Den går så tyst så det är knappt den hörs alls. Lite skillnad mot den vi hade innan. Men oj, vad intressant läsning va. Tror jag lägger ner för nu…

Ha det gott!

Kärlek!                                                    

Om kakaobonan67

Jag heter egentligen Pia men har kallar mig för Kakaobönan för att jag älskar choklad. Det är väl därför jag också ständigt brottas med några överviktskilon... Förutom choklad så älskar jag också min familj som består av en man (som jag varit gift med i 24 år) och två barn. Eller barn och barn, stora barn. Sonen är 22 och dottern är 20 år. Mina barn är de bästa man kan ha! Jag bor på landet i ett gult gammalt hus och det är också ett av mina intressen. Huset. Jag gillar att pyssla och fixa hemma, att med små medel förändra inredningen efter årstid och humör. Ett annat intresse är förtäring av diverse saker. Förutom choklad då, god mat, gott vin, fikabröd tex. Min blogg handlar om lite av varje, avhandlar inga stora viktiga saker utan lite smått och lite gott! Välkommen!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Litet livstecken!

  1. wwildrose skriver:

    Ja det är intressant! 🙂 ❤

    Vi skaffade också en ny diskmaskin, i somras. Gud så härligt det är! Vår är silverfärgad och jag blev så glad när den kom att jag tog ett kort och lade upp på FB

    😉

  2. paulazegnablogg skriver:

    Här borde vi köpa en ny diskmaskin..den låter som ett värre tröskverk 😉
    Kram

  3. sahra skriver:

    Gå genast till vc och skaffa remiss. Få tid hos ortoped brukar ta en jäkla tid. Och du måste ju få shaka rumpan lite i zumban. Kram

  4. Freja skriver:

    Låter som en trevlig helg som väntar dig, ha det så bra!

  5. Channal skriver:

    Du är intresant! Vi måste ses innan jul!

    Shopping i storstan och sedan Boeuf Bourguignon i nya grytan och efter maten utebad! Kan inte bli mer perfekt!!

    KRAM Anna

    • kakaobonan67 skriver:

      Hoppas också på en dejt innan jul. Har Sahra kontaktat dig? Var inne på om det ev finns någon julmarknad i närheten av dig som vi kunde besöka. Eller om du hellre vill ta dig till Stockholm? Dags att planera nu för tiden springer iväg!
      Kram

  6. Dianasdrömmar skriver:

    Händer ju inte roliga saker varje dag så man får ha tråkigt ibland 🙂 stor kram Diana

  7. Skönt med ny diskmaskin! Vi fick en för ett tag sen också:) nu går allt i en rasande fart och det är svårt att komma på vad man ska skriva om med jämna mellanrum. Kram Nilla

  8. Therese skriver:

    Önskar dig en skön Lördag, kram

  9. ergo sum skriver:

    Du Pia – et är ju alla dessa vardagar som gör att de andra dagarna blir lite extra! *ler* Däremot förstår jag att du oroar dig för din fot. Inte bra alls. Hoppas innerligt att det kan bli någon ordning med det!

    Hoppas du har en finfin helg! Och grattis till diskmaskinen! 🙂

    Kramar

  10. Anncathrine / Blommiga Rutan skriver:

    Hej Pia!
    Men så bra, nu var det mycket enklare att komma till din blogg!
    Jag vet precis vad du menar med uppdateringen, dagarna rullar på i full fart och det är svårt att hinna, både att blogga och att få tid att kika på alla bloggar som man ju så gärna vill.

    Grytan låter supergod! Den ska jag göra någon söndag, låter perfekt så här i november mörkret.
    Kan tänka mig att det doftar gott i köket också när den står och puttrar!

    Jag missade dig när du var inne sist, satt på kontoret och höll på med pappersarbete, avskyvärt trist, det absolut värsta med att ha eget.

    Fy så tråkigt med din fot, hoppas att du slipper operation.

    Har lagt undan en julkrubba till dig.

    Skön söndag
    Kram Anncathrine

Kommentera

